داخل هواپیمای شخصی رییس جمهور امریکا چگونه است؟+عکس

به گزارش گروه ترجمه رکنا، این هواپیمای مخصوص معروف‌ترین هواپیمای دنیاست که بیش از 25 سال است روسای جمهور آمریکا را در سرتاسر دنیا جابجا می‌کند. 
ایر فورس وان 200 میلیون پوندی آنقدر بزرگ است که دونالد ترامپ Trump به گفته خودش یک بار حین نشان دادن داخل ان به ملانیا راهش را گم کرد. این هواپیما که یک بوئینگ VC-25Aاست در واقع دفتر کار روسای جمهور آمریکا در آسمان است که داخلش هم به همین منظور طراحی شده است. ایر فورس وان 3 طبقه است، طراحی داخلی به رنگ بژ و صندلی‌های چرم قهوه‌ای و چوب تیره دارد و در یخچال مخصوصش 3هزار وعده غذایی جای می‌گیرد. جالب اینجاست که علیرغم وعده‌‌های غذایی موجود در این یخچال، دونالد ترامپ دوست دارد در حال خوردن فست فود دیده شود.
داخل هواپیما یک سوئیت مخصوص با دفتر کاری بزرگ و اتاق کنفرانس برای رئیس جمهور تعبیه شده است. همچنین یک کلینیک کوچک پزشکی و حتی اتاق جراحی در ایر فورس وان وجود دارد. اتاق‌هایی هم برای همراهان رئیس جمهور، خبرنگاران و مهمان‌ها در نظر گرفته شده است. 
آشپزخانه هواپیما می‌تواند به 100 نفر به طور همزمان غدا بدهد. همچنین همیشه چند هواپیمای باری حین پرواز ایر فورس وان را همراهی می‌کنند تا در صورت نیاز در مکان‌های دور افتاده موارد لازم را تامین کنند. یک مرکز فرماندهی نظامی و یک استودیوی تلویزیونی از دیگر ویژگی‌های هواپیما است.
هواپیمای ویژه رئیس جمهور آمریکا همچنین 87 خط تلفن، 19 تلویزیونو یک باشگاه دارد و به ازای هر ساعت پرواز 116هزار پوند هزینه نگهداری آن است. این هواپیمای ویژه تجهیزات دفاعی بسیار منحصر به فردی هم دارد و در کنار ان افسرهای سرویس مخفی اجازه دارند به هر کسی که در حال نزدیک شدن به آن است شلیک کنند. ایر فورس وان قادر است مسافتی به اندازه یک سوم دور کره زمین را بدون سوخت گیری طی کند. 

Daily-Mirror-290409-Obama-The-first-100-days

Aboard-Air-Force-One

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

پدر غیرتی مردی که سراغ مارال 13 ساله رفته بود را عقیم کرد + 

پلیس فتا پرونده مائده هژبری را پیچیده تر کرد / مصاحبه و احضار کار ما نبود!

دکتر ولایتی در سفر به مسکو دستگیر می شود؟!

درگیری مرگبار ماموران پلیس با معترضان روستایی در کازرون

دستگیری زنی که با لباس شب مقابل مسجدی رقصید + عکس

انتقادخیلی تند از صداسیما بخاطر مصاحبه با مائده 17 ساله در برنامه زنده + تصویر و صدا

نیت سلطان سکه چه بود؟!

اخراج یک خلبان بخاطر دست درازی به زن مسافر در خواب !+ عکس

نمی خواستیم قاتل روح الله داداشی اعدام شود طرفداراش اصرار کردند! + عکس

استقبال مردم ترکیه از شکیرا با باقلوای ترکی! +عکس

وقتی وارد پارکینگ شدم زنم را با مرد مکانیک در صحنه بدی دیدم+ عکس

وقتی 15 سالگی دخترم را به دنیا آوردم، مادرم از ترس آبرو به نام خودش برای او شناسنامه گرفت

 

کدخبر: 397188 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟