سلاح عجیب پلیس چین + عکس

به گزارش رکنا، به نقل از دیلی‌میل، یک شرکت چینی سلاح لیزری قدرتمندی را برای استفاده پلیس Police این کشور طراحی کرده است.
یک شرکت چینی سلاحی لیزری را برای استفاده پلیس این کشور تولید کرده که با استفاده از آن نیروهای پلیس می‌توانند از فاصله یک کیلومتری پارچه‌نوشته‌ها (پلاکارد) و دست‌نوشته‌های معترضان و همچنین موهای آنها را آتش بزنند.
مدیرکل شرکت لیزر فیبر (ZKZM) که نخواسته نامش فاش شود، می‌گوید این سلاح موجب « پاسخی فوری، شدید و درناک» در هدف می‌شود، اما تأکید می‌کند این سلاح لیزری جزء سلاح‌های مرگبار نیست. با این حال وی تأیید می‌کند می‌توان با ارتقاء این تفنگ به «توپخانه‌ لیزری» قدرت آن را افزایش داد و به سلاحی مرگبار تبدیل کرد. این شرکت نیز در حال کار بر روی ساخت چنین سلاحی است.

8261688_721
اما مدیر این شرکت همچنین آگاه است که توافق بین‌المللی وجود که نباید چنین تفنگ‌هایی را به سلاحهای لیزری مرگبار تبدیل کرد و در این زمینه می‌افزاید: تولید سلاح‌هایی از این نوع، غیرانسانی است و چنان دردی را ایجاد می‌کنند که تصورشدنی نیست.
برخی کارشناسان از تولید چنین سلاحی ابراز تردید می‌کند و می‌گویند تولید سلاح‌های لیزری همچنان موضوعی مربوط به داستانهای علمی-تخیلی است.
وب‌سایت تخصصی «Techcrunch» در این‌باره نوشته است: توانایی سلاح‌های لیزری در آسیب‌زدن جدی عامل اصلی طفره‌ رفتن نیروهای نظامی جهان از تولید و کاربرد آن است.
وی در گفتگو با خبرگزاری فرانسه تصریح می‌کند این سلاح صرفاً برای اقداماتی مانند آتش‌زدن پارچه‌نوشته‌های معترضان خیابانی، آتش‌زدن لباس‌ها یا موهای یک معترض استفاده می‌شود. و در واقع طرح آن همانند تفنگ‌های گلوله‌ای نیست که موجب مرگ افراد می‌شوند و یا موجب سوختن فوری پوست یا بافتهای بدن انسان نمی‌شود.
این تفنگ لیزری با کالیبر 15 میلی‌متری، 3کیلو وزن دارد، دامنه بُرد آن بیش از 800 متر است و می‌تواند از شیشه و دیگر موانع شفاف عبور کند و همچنین می‌توان آن را بر روی ماشین، قایق و هواپیما نصب کرد.
شرکت طراح این سلاح با بیان اینکه این اسلحه اساساً برای استفاده پلیس چین طراحی شده در خصوص تولید انبوه آن گفته است برای تولید انبوه این تفنگ لیزری هم‌اکنون به دنبال شریک تجاری است که مجوز تولید انبوه دارد یا شریکی در صنعت دفاعی و امنیتی چین.

8261667_343
ساخت چنین سلاح‌های لیزری‌ محدود به چین نیست، بلکه بسیاری از شرکتهای دفاعی و امنیتی آمریکا هم درحال کار بر روی طرحهایی برای وزارت دفاع آمریکا هستند.
شرکت نظامی لاکهید مارتین آمریکا سال گذشته از تولید سلاح لیزری 60 کیلوواتی خبر داد که با چشم غیرمسلح دیده نمی‌شود و می‌توان آن را بر روی پهپادهای کوچک و توپخانه‌ها نصب کرد.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

اولین عکس قاتلان وحید مرادی / آن دو در بازجویی چه گفتند

دستگیری 3 شرور به خاطر قتل وحید مرادی در زندان کرج / جزئیات اولین بازجویی + عکس

جنجال بدهی‌های میلیاردی دختر وزیر سابق صنعت و معدن و تجارت

عاطفه 16 ساله به حجله مرد 31 ساله رفت / پری از من مدل خیابانی ساخت!

قاتل وحید مرادی در زندان کیست؟! + فیلم جسد در پزشکی قانونی

خواننده رپر جوان به قتل رسید + عکس

قتل مهوش 18 ساله توسط خواستگاری که پلیس بود! +تصویر

ازدواج جنجالی دختر 11 ساله با تاجر 41 ساله / همه خشمگین شدند + عکس

بی حیایی فوتبالیست ایرانی با زنان غریبه همسرش را عاصی کرد!

انتشار عکسی بی شرمانه از ابوبکر البغدادی در حلقه زنان رقصنده + عکس

دختر چشم آبی 14 سال بیشتر نداشت که اسماعیل سراغش رفت!

قتل 2 کودک گرسنه توسط مادر در یک قدمی لاکچری های میلیاردر شهر! + عکس های باورنکردنی

 

کدخبر: 394770 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟