به گزارش رکنا، اما در حالی که بسیاری از مردم کره زمین نگران افت نزولات جوی و آینده آبی خود هستند، نقاطی در جهان وجود دارند که از زیادی بارش‌های سالانه در عذاب‌اند.
ماسینرام، هندوستان
روستای ماسینرام در ایالت مگالایای هند با ١١ متر و ٨٧١ سانتی‌متر بارش در سال، یعنی چیزی در حدود ١٢ متر، پربارش‌ترین نقطه جهان محسوب می‌شود. وجود رشته کوه‌های هیمالیا که از فرار Escape ابرها به سمت شمال جلوگیری می‌کنند یکی از دلایل میزان بالای بارش در این منطقه‌اند. این میزان بارش ماسینرام را به مکانی ایده‌آل برای شکل‌گیری انواع رودخانه و آبشار تبدیل کرده است.
چراپونچی، هندوستان
شهر چراپونچی که در فاصله ۱۵ کیلومتری ماسینرام واقع شده، رتبه دوم پربارش‌ترین نقطه روی کره زمین را به خود اختصاص داده است. این شهر نیز در ایالت مگالایای هند واقع شده که میزان بارش سالیانه‌اش به ١١ متر و ٧٧٧ سانتی‌متر می‌رسد. چراپونچی که در ارتفاع ۱۳۷۰ متری از سطح دریا واقع شده این میزان بارش را مدیون بادهای موسمی خلیج بنگال است.
تاتندو، کلمبیا
میزان بارش در منطقه تاتندو در کشور کلمبیا برابر ١١ متر و ٧٧٠ سانتی‌متر است. جمعیت این منطقه بسیار کم و در حدود هزار نفر است. تاتندو ۲ فصل بارانی دارد. مردم این ناحیه، خانه‌های خود را با لایه‌های ضد آب می‌پوشانند تا از نفوذ آب به داخل خانه جلوگیری کنند. شهر کیبدو نیز در حوالی تاتندو قرار دارد و آن هم از مرطوب‌ترین مناطق دنیا به شمار می‌رود.
کراپ ریور، نیوزلند
پربارش‌ترین نقطه جهان در قاره اقیانوسیه قرار دارد، منطقه کراپ ریور در نیوزیلند با میانگین ١١ متر و ٥١٦ سانتی‌متر بارش سالیانه. آب‌وهوای این منطقه، برخلاف دیگر مناطق نیوزیلند که معمولاً خشک هستند، بسیار مرطوب است. کراپ ریور در روزهای ۱۲ و ۱۳ دسامبر سال ۱۹۹۵، شاهد بارشی به میزان یک متر و ٤٩ میلی‌متر بود. این میزان، بیشترین مقدار بارش ثبت شده در یک دوره ۴۸ ساعته در نیوزیلند است.
دیگر مناطق پربارش دنیا
جزایر بیوکو در گینه استوایی با ١٠ متر و ٤٥٠ سانتی‌متر، روستای دبونچا در کشور کامرون با ١٠ متر و ٢٩٩ سانتی‌متر، بیگ بوگ در هاوایی با ١٠ متر و ٢٧٢ سانتی‌متر، کوه ویالیل در هاوایی با ٩ متر و ٧٦٣ سانتی‌متر و کوکوی در هاوایی با ٩ متر و ٢٩٣ سانتی‌متر بارش سالیانه از دیگر نقاط پربارش کره زمین به شمار می‌روند.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید

ماجرای عروس نرقصیده و لباس مارک‌دار رئیس جمهور! + جزییات

معمای 2 جسد در غار بی بی شهربانو / قتل فجیع رییس شرکت!

یک آبادانی برای وحشت آفرینی برق یک منطقه را قطع کرد

2 ماه آزار زن شوهردار در اسارتگاه شرور محله

کور شدن خانم مدل توسط یک مرد در حمام +عکس

زن اسیدپاش دیوانه نیست /صفورا شوهرش را ذوب کرد! + عکس

این پسر را می شناسید؟! / او قاتل فرای پارک است!+عکس

بخش‌هایی از بازار تهران امروز هم بسته ماند/تجمع در خیابان پانزده خرداد

دعوای خونین بین شادی کنندگان دیشب گیشای تهران + فیلم

عروسمان وقتی به اتاق رفت برادرم را در وضعیت ناجوری دید!

2 ماه تجاوز به زن شوهردار در اسارتگاه شرور ترسناک

پسر 14 ساله را برهنه در خرابه پیدا کردند! / 2 مرد شیطان صفت دستگیر شدند+عکس

 

کدخبر: 392696 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟