برخورد جدی پلیس با رانندگانی که سگ گردانی می‌کنند

به گزارش رکنا، سردار تقی مهری رئیس پلیس Police راهور ناجا در همایش روسای پلیس راهور استان‌ها که امروز(یکشنبه) برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: 3 عامل اصلی خودرو، جاده و راننده در تصادفات نقش دارد.

وی افزود: 3 هزار و ۴۰۰ نقطه حادثه Incident خیز در جاده‌های برون شهری و ۲ هزار نقطه هم در شهر وجود دارد که بر اساس قانون Law باید تا برنامه چهارم توسعه رفع می‌شدند که این کار به دلایل مختلف از جمله کمبود اعتبارات انجام نشده است.

سردار مهری در خصوص درخواست وزارت راه در مورد کاهش سرعت در بزرگراه‌ها گفت: پلیس با کاهش سرعت در تمام بزرگراه‌های کشور مخالف است، اما شاید نیاز باشد سرعت به صورت محلی و در بعضی جاده‌ها و حاشیه شهر‌ها کاهش پیدا کند که نیاز به کار کارشناسی دارد.

رئیس پلیس راهور ناجا تصریح کرد: بر اساس آمار، ۸۰ درصد جانباختگان در شهر‌ها عابران پیاده و موتورسیکلت سوار‌ان هستند که باید نسبت به تعیین معابر ویژه برای عابران پیاده تصمیمی اتخاذ شود.

سردار مهری ادامه داد: ۷۳ درصد جانباختگان در دو ماهه نخست سال مربوط به جاده‌های شهری است و ۴۲ درصد تصادفات منجر به فوت نیز مربوط به عابران پیاده و موتورسیلکت سوار‌ان بوده است.

وی گفت: در حال حاضر موتورسیکلت‌های کاربراتوری پلاک گذاری نمی‌شوند.

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: پلیس راهور با افرادی که در حین رانندگی اقدام به حمل سگ و یا حیوانات دیگر می‌کنند و یا با حالت مستی رانندگی می‌کنند و یا حرکات غیر متعارف دارند، برخورد می‌کند.

وی با بیان اینکه ۲۰ درصد تصادفات در سال گذشته در نقاط حادثه خیز رخ داده است، گفت: ۴۵ درصد تصادفات از نوع واژگونی خودرو بوده است که بیشتر تصادفات در استان‌های سمنان، خراسان رضوی و اصفهان مربوط به واژگونی بوده است.

کدخبر: 391971 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟