رفتار جالب هواداران تیم ملی ژاپن پس از پیروزی در برابر کلمبیا+ عکس

به گزارش رکنا به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه بی بی سی، پس از برگزاری مسابقه داغ و جذاب بین دو تیم ژاپن و کلمبیا و پیروزی دو بر یک ژاپن، هواداران ژاپنی قطعا دلیل داشتند که به برگزاری جشن شادی روی آورند، اما آنها به صورت خودجوش بار دیگر دست به اقدامی زدند که توجه رسانه های جهان را به خود جلب کرد.

پس از پایان بازی فوتبال، جمعی از هواداران تیم ملی ژاپن به پاکسازی و تمیز کردن سکوها و صندلی های استادیوم «موردویا» پرداختند.

آنها در حالی که کیسه های بزرگ زباله در دست داشتند ردیف های مملو از زباله در ورزشگاه را تمیز کردند و استادیوم را به پاکیزگی زمانی که وارد شده بودند، ترک کردند. هواداران ژاپنی معتقدند جدا از نتیجه بازی، مسائل فرهنگی و زیست محیطی از اهمیت بالایی برخوردار است.

این نخستین بار نیست که تماشاگران ژاپنی دست به چنین اقدامی می زنند. همزمان با بازی های جام جهانی برزیل، هواداران تیم ژاپن به رغم شکست در برابر تیم ساحل عاج در ورزشگاه آره‌نا پرنامبوکو، به تمیز کردن جایگاه ها و سکو ها پرداختند.

گفته می شود این افراد از حامیان کمپینی هستند که هدف آن ترویج فرهنگ صحیح و رفتارهای خوب است.

این اقدام ژاپنی ها بازتاب گسترده ای در شبکه های اجتماعی داشت.

یادآور می شود، عادت جمع آوری زباله ها از کودکی به ژاپنی ها آموزش داده می شود. «اسکات نورث»، استاد جامعه شناسی دانشگاه اوزاکا در این خصوص توضیح داد: جمع آوری زباله ها، حفظ پاکیزگی مکان های عمومی و حتی تمیز کردن استادیوم پس از پایان بازی از رفتارهای پایه‌ای ژاپنی‌هاست. این آموزه ها برای نخستین بار در مدارس تدریس می شود و دانش آموزان با تمیز کردن کلاس ها و راهروهای مدارس آن را فرا می‌گیرند. این عادت آنها در بزرگسالی نیز ادامه می یابد.

کدخبر: 390782 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟