به گزارش رکنا، نیمه ماه جاری مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در حاشیه سفرش به استرالیا با امیدواری خاصی از تحویل 11 فروند هواپیمای ایرباس و ATR تا پایان سال 2018 میلادی به ایران‌ایر خبر داد.

فرزانه شرفبافی در حاشیه نشست انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی (یاتا) درباره تحویل هواپیماهای جدید به ایران ایر پس از خروج آمریکا از برجام گفته بود: انتظار داریم تا پایان سال جاری میلادی 8 فروند هواپیمای ATR و 3 فروند ایرباس تحویل ایران‌ایر شود.

این در حالی است که گوئیلام فائوری، مدیر بخش هواپیماهای غیرنظامی شرکت ایرباس در مصاحبه با روزنامه آلمانی هامبورگر آبندبلات گفته است: «هرچند هنوز منتظر جزئیات تحریم های جدید آمریکا هستیم، اما بعید است بتوانیم 97 هواپیمای باقیمانده از سفارش (ایران) را تحویل بدهیم.»

بر خلاف اطلاع‌رسانی شفاف طرف‌های خارجی قرارداد میلیارد دلاری خرید هواپیما با ایران، دست‌اندرکاران و مسئولان وزارت راه و شهرسازی طی 40 روز اخیر از هرگونه اظهارنظری در این‌باره خودداری کرده‌اند.

آخوندی وزیر راه و شهرسازی به‌عنوان عالی‌ترین مقام وزارت راه و شهرسازی سخن گفتن درباره سرنوشت قراردادهای خرید هواپیما را در تضاد با منافع ملی می‌داند. قائم مقام سابق و مشاور کنونی وزیر راه و شهرسازی نیز طی دو ماه اخیر در پاسخ به پرسش سرانجام قراردادهای هواپیما (خرید ایرباس و بوئینگ) فقط به کلمه "سلامتی" بسنده کرده است.

 

کدخبر: 389600 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟