به گزارش رکنا، سیروس امینی در مراسم جشن گلریزان در شهرستان گلپایگان، اظهار کرد: زندان Prison یک واقعیت اجتماعی انکار ناپذیر است که متاسفانه بشر نه تنها نتوانست آن را حذف کند بلکه به لحاظ پیچیدگی جوامع بر تعداد زندانیان افزوده شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر در استان اصفهان به ازای هر ساعت، 4 نفر به تعداد زندانیان استان اضافه می شود. متاسفانه در سال جاری شاهد رشد 40 درصدی جرائم غیرعمد و رشد 8 درصدی سایر جرائم هستیم. اگر زندان را آیینه تمام معنای بزهکاری و مشکلات یک شهر بدانیم، هیچ جا بهتر از زندان نیست که مسئولان و متولیان امر به موجودی آن یک نگاهی از عمق جان بیندازند تا ببیند مشکل کار کجاست و چرا بعد از 40 سال از انقلاب شکوهمند اسلامی ما شاهد رشد این آمار هستیم.

معاون مدیرکل زندان های استان اصفهان گفت: زمانی که بحث اقتصادی دامان یک تولید کننده را بگیرد به دنبال آن تعدادی از نیروها اخراج می شوند که نهایتا منجر به مشکلات خانوادگی، درگیری های زن و شوهر و یا خدای ناکرده به انحراف کشیده شدن نان آور خانواده و روی آوردن به اینکه از راه نامشروع قوت همسر و فرزند خود را فراهم کند، می شود.

امینی افزود: انتظار داریم خیران قبل از اینکه نان آور خانواده به زندان بیفتد پیش دستی کنند و همچون ایام گذشته جلسات صلح و سازش را در محله ها و خانه ها راه اندازی کنند و خودشان جشن گلریزان بگیرند، گلاب گردانی کنند و به مشکلات رسیدگی کنند تا فردی سر از زندان در نیاورد.

وی اضافه کرد: امسال 21 جشن گلریزان در سراسر استان برگزار شده است. به جز گلپایگان و کاشان که امشب جشن گلریزان دارند، آورده خیران در این مراسم نزدیک به 3 میلیارد تومان است که با این مبلغ تاکنون توانسته ایم از بین حدود هزار و 300 نفر، 57 نفر را به آغوش خانواده بازگردانیم. سال گذشته جشن گلریزان گلپایگان در بین شهرستان های هم وزن خود شاهکار بود.

معاون مدیرکل زندان های استان اصفهان، خاطرنشان کرد: امیدواریم که با برگزاری مراسم گلریزان در گلپایگان، کاشان فولاد مبارکه و اصفهان مبالغ از 8 میلیارد و 300 میلیون تومان سال گذشته بیشتر شود. همچنین استان اصفهان سه سال متوالی است که رتبه اول جمع اوری کمک ها و آزادی Freedom زندانیان جرائم غیرعمد را دارد.

امینی با بیان اینکه در سال 95 زندان گلپایگان در بین 14 زندان استان رتبه برتر را کسب کرد یادآور شد: در سال گذشته 566 نفر آزاد شدند و امسال نیز بیش از 566 میلیارد تومان نیاز است تا هزار 394 زندانی Prisoner جرائم غیر عمدی که در سال گذشته زندانی شدند، آزاد شوند.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

فرار ناظم دبیرستان پسرانه معین به مکانی نامعلوم / اولین گفتگو با پدر یکی از دانش آموزان + عکس

ولخرجی وحشتناک جنیفر لوپز برای جوانی که با او ارتباط دارد + عکس

این سکانس از سریال "رهایم نکن" حذف شد! / دختری که درخلوتگاه 2 مرد گرفتار شد + فیلم

دختر فوتبالیست ایرانی پسر شد! / معصومه در اردوی تیم فهمید که دختر نیست!

از علی شوهرم خواستم طلاقم دهد چون با دوستش همخوابی داشتم!

تجاوز تعمیرکار هود به زن تنها در آشپزخانه +عکس

پسر 22 ساله از زن جوان مطلقه ارتباط هوس آلود می خواست!

همه خواب بودند که دزد اجیر شده خواستگار از اتاق دختر وارد خانه شد+ عکس متهم

شاهین دوستم به زن برادرم ارتباط شیطانی داشت! وقتی فهمیدم خشکم زد + گفتگو و جزئیات

گفتگوی با مُرده ای که در سردخانه چشمانش را باز کرد+ فیل و عکس

همخوابی وقیحانه مدیر بازرگانی با کارمند دختر / آرمین باردار کرد!

تجاوز به زنان و دختران جوان در اتاق خواب /  متجاوز جوان از بالکن ها وارد اتاق قربانیان می شد + عکس

آغاز تحقیقات از مسوولان دبیرستان معین / به خاطر اعتراف مبهم ناظم منحرف صورت می گیرد

کدخبر: 385481 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟