چندش آورترین خوراکی های جهان + عکس

بر اساس گزارش سازمان ملل بیش از ۲ میلیارد نفر در سراسر دنیا از حشرات تغذیه می‌کنند.

تصور خوردن حشرات برای خیلی از ما می تواند چندش آور باشد، ولی باید بگوییم بر اساس گزارش سازمان ملل بیش از ۲ میلیارد نفر در سراسر دنیا از حشرات تغذیه می‌کنند. چرا که آنها از چربی بسیار پایین، پروتئین بسیار بالا و از فیبر فراوان تشکیل شده‌اند. همچنین حاوی عناصری چون منیزیوم، مس، آهن، سلنیوم و روی هستند. پس پیشنهاد می کنیم اگر در رستوران های مختلف پیشخدمت برایتان سوپی پر از کرم و یا سوسک آورد، شکایت نکنید چون ممکن است خود سرآشپز عمدا این کار را کرده باشد.

کرم‌های ابریشم

چینی‌ها و ویتنامی‌ها کرم ابریشمشان را سرخ شده میل می کنند ولی کره‌ای ها آن‌ها را همراه با ادویه‌ی فراوان، در دیگ‌های بزرگی آب‌پز می کنند و به آن پئوند می گویند. کرم‌های ابریشم بی‌دردسر‌ترین حیوانات خوراکی قابل پرورش در تمام دنیا هستند و پروتئین، فیبر، ویتامین و مواد معدنی زیادی دارند.

زنبورهای عسل

این زنبور ها به‌صورت کباب شده، پخته شده، سرخ یا تفت داده‌شده در کره خورده می شوند و طعم آنها شبیه به قارچ و برخی دیگر آن را شبیه به میگو با ترکیبی از کارامل می‌دانند. همچنین مکزیکی‌ها آنها را در شکلات فرو می کنند و مردم اوماچی ژاپن به صورت کلوچه‌های زنبور‌ی استفاده می کنند.

عقرب‌

مردم کامبوج علاقه‌ی خاصی نسبت به رتیل‌های پشمالو دارند ولی چینی ها و تایلندی ها در کنار خیابان عقرب‌ها را به سیخ کشیده‌اند تا شجاعت گردشگران را محک بزنند. طعم مزه‌ای که می‌توان از آنها دریافت کرد، بیشتر روغن و ادویه‌هایی است که در آن سرخ می‌شوند اما برخی معتقدند مزه‌ی آن شبیه طعم پای خرچنگ است. عقرب‌های شیرین نیز در مغازه‌های آب‌نبات فروشی آمریکای شمالی، به صورت آب‌نبات‌چوبی فروش می رود.

سوسک‌های سرگین غلتانی

متاسفانه باید بگوییم این سوسک ها تمام زندگی‌شان را در پهن گاو می‌گذرانند؛ این موجودات منبع غنی پروتئین هستند و معمولا در رستوران‌های آمریکای جنوبی همراه با سبزیجات مقوی و گوشت خوک پیدا می شوند.

سنجاقک

معمولا مردم چین و اندونزی بعد از کندن بال‌های این سنجاقک‌ها، آنها را سرخ کرده یا روی زغال کباب می‌کنند. گاهی هم آن را در مخلوطی از زنجبیل و سیر و شیر نارگیل می‌جوشانند و دم می‌کنند.

سوسک‌ بال‌دار

جالب است بدانید این موجودات به دلیل رژیم میوه‌ای و سبزیجاتی‌شان، از تمیزترین حشرات اطرافمان هستند که به صورت کباب شده، آب‌پز، تفت داده شده یا سرخ شده، مصرف می شوند و طعم آنها شبیه به مرغ است.

سوسک درختی (فیلوفاگا)

سرخ پوست های آمریکایی، آن‌ها را بر روی آتش مانند پاپ‌کورن درست می‌کردند ومزه‌ آنها، تقریبا کره‌ای و نزدیک به گردو است.

جیرجیرک و ملخ

این حشرات در کشورهای تایلند، مالزی، کامبوج، لائوس، ژاپن و مکزیک به صورت سرخ‌شده، سوخاری شده، کباب شده یا آب‌پز استفاده می شوند و مانند بادام‌زمینی بوداده، با یک نوشیدنی خنک، بسیار جور درمی‌آیند.

کرم جویدنی

این لارو های گوشت‌آلود خوراکی محبوب بومیان استرالیا است که هم به‌صورت خام و هم کبابی مصرف می شود. آنها سرشار از پروتئین و البته چربی هستند و طعمی شبیه به تخم‌مرغ زده شده یا شبیه به گردو و فندق نیز دارند.

مورچه‌های شیرین

این مورچه ها یک‌جور شیرینی و شکلات با طعمی شکری دارند. در واقع شکم این نوع مورچه با شهد عسل مانندی پرشده و به کوزه عسل نیز معروفند. این مورچه ها در میان بومیان استرالیا پر طرفدار است.

 

 

 

کدخبر: 384903 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟