بن سلمان در کما است! / پزشکان قطع امید کرده اند + جزییات

بیش از یک ماه می شود بن سلمان که یکی از رسانه ای ترین چهره های سعودی بود بعد از تیراندازی مرموز در کاخ ناپدید شد و دیگر نه تصویری از او انتشار یافت نه خبری از او شد تنها گفت و گوهای تلفنی آن هم بسیار محدود اطلاع رسانی شد که پایه و اساسی نداشت.

یک مقام سعودی که نامش فاش نشده است در آخرین افشاگری اعلام کرده است بن سلمان در کما است و سران سعودی که حامیان بن سلمان هستند با امید اینکه بن سلمان از کما خارج شود هیچ اطلاع رسانی ای نکرده اند تا همه تصور کنند بن سلمان در سلامت است.

وی افزوده است که امریکا در جریان کمای بن سلمان است برخی از کشورهای متحد نیز می دانند بن سلمان احتمالا بزودی دیگر نفس هم نخواهد کشید حتی تیم های پزشکی از کشور امریکا نیز محرمانه در حال انجام اقداماتی برای زنده نگه داشتن بن سلمان انجام می دهند اما تیم های مختلف پزشکی قطع امید کرده اند.

این مقام سعودی بر این باور است بزودی مرگ بن سلمان اعلام خواهد شد و شاهد یک دگرگونی سیاسی شدیدی در عربستان سعودی خواهیم بود.

نگاهی به بیماری شخصیتی بن سلمان

فعال و معارض عربستانی طی یادداشتی با اشاره به موج‌های سه‌گانه بازداشت‌های سیاسی در عربستان به دستور ولی‌عهد این کشور، تاکید کرد که وی از بیماری پارانویا رنج می‌برد. به گزارش گروه سیاسی رکنا، «مضاوی الرشید» فعال و معارض سرشناس عربستانی و نوه آخرین حاکم از خاندان «الرشید» -رقیب آل سعود- می‌گوید، موج بازداشتهای سه‌‌گانه «محمد بن سلمان» ولی‌عهد عربستان بیانگر آن است که وی از «پارانویا» رنج می‌برد. به نظر می‌رسد که وی نمی‌تواند بین دوست و دشمن تشخیص دهد و وی با وجود اینکه به آستانه موافقت برای رسیدن به عرش سلطنت نزدیک شده است اما با اعتماد به نفس عمل نمی‌کند.

پارانویا، یا روان‌گسیختگی پارانوئید، حالتی است که فرد در آن با اهمیت فوق‌العاده و خارج از اندازه‌ای که به سلامت جانی و مالی خود می‌دهد، خود را شکنجه Torture می‌دهد. این‌گونه از افراد مدام در این فکر هستند که عواملی انسانی، طبیعی یا ماورا طبیعی، دارایی و افراد خانواده‌شان را تهدید می‌کنند و همه، در فکر توطئه چینی بر ضد آنها هستند.

وی طی یادداشتی در «میدل ایست آی» نوشت: موج‌های بازداشت سه‌گانه صورت گرفته در عربستان بیانگر آن است که بن سلمان احساس امنیت نمی‌کند و این اقدام او تاکتیکی برای سرکوب است یا یک استراتژی برای بسیج مردمی و تضمین موافقت آنها با سیاست‌ها و شیوه رهبری‌اش بدون اشاره به مشروعیت یا حقانیتش در سلطنت به شمار می‌رود.

الرشید افزود: هر دستگیری و بازداشتی در عربستان بیانگر تداوم بازی تاج و تخت سعودی و ضعف «م ب س» (محمد بن سلمان) در متمرکز شدن بر توسعه دیدگاه و چشم‌اندازی اقتصادی‌ وعده داده شده‌‌اش است و هر بازداشتی بیانگر تمایلش به تثبیت قدرتش با توسل به زور و سرکوب به جای اجماع است.

روزنامه «القدس العربی» با بازنشر این یادداشت نوشت: این معارض عربستانی در ادامه می‌گوید: موج نخست بازداشت‌ها از سپتامبر 2017 آغاز شد و مسلمانان دارای گرایش‌های مختلف هدف قرار گرفتند و شامل مبلغانی چون «سلمان العودة» و «عوض القرنی» و برخی شخصیت‌های فرهنگی، اقتصادی و حتی بازرگانان می‌شد. اما این زندانیان، زندانیان عقیده هستند و بر خلاف آنچه که رژیم پس از دستگیریشان می‌گوید، خائن نیستند. اتهام اصلی اغلب این افراد بازداشت شده، گرایش به جماعت ممنوعه اخوان المسلمین است.

موج دوم بازداشتی‌ها در نوامبر 2017 روی داد و به نام مبارزه با فساد، بر روی آن بسیار جولان داده شد و شاهزاده‌های معروفی از عموزاده‌های محمد بن سلمان قربانی آن شدند که متعب بن عبدالله، رئیس گارد ملی، «ولید بن طلال» تاجر سرشناس عربستان و شمار دیگری از تاجران و وزرای سعودی در هتل «ریتز کارلتون» ریاض بازداشت شدند.

هدف از این اقدام، دور کردن عموزاده‌های رقیب بن سلمان از قدرت و مجازات ثروتمندان همسو با آنها و چپاول بخش زیادی از سرمایه‌های آنها برای تامین مالی پروژه‌های اقتصادی ولی‌عهد بود. اما به هر حال بن سلمان توانست به توده مردم این چنین القاء کند که این اقدام علیه فساد بوده است.

در حالی که سعودی‌ها آماده تصدیق این روایت بودند بن سلمان در مبارزه با فساد حتی نزدیکانش را نیز هدف قرار داده است، در 12 می جاری، خبری غیرمنتظره منتشر شد و آن بازداشت و تسلیم «نایف الرشید» از سوی کویت به عربستان بود. وی از خاندان الرشید است که زمانی در شمال عربستان حکومت می‌کردند تا اینکه در سال 1921 از آل سعود شکست خوردند.

مضاوی الرشید با اشاره به بازداشت نایف الرشید با انتقاد از اقدام کویت در تحویل نایف الرشید به عربستان با وجود اینکه وی، دارای تابعیت قطر است، نوشت: پیش از این نیز عربستان تلاش کرده بود که وی را دستگیر کند.

وی تاکید کرد که پسرعمویش یک جوان بی ارتباط با سیاست است اما ولی‌عهد عربستان می‌ترسد که قطر بتواند یک رهبری جدید را در عربستان علم کند!

موج سوم بازداشت‌های بن سلمان نیز به همین چند روز پیش باز می‌گردد که طی آن، چندین فعال حقوق زنان در عربستان دستگیر شدند. آیا ولی‌عهد به دنبال راضی کردن وهابی‌ها است؟

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

جهان مرگ بن سلمان را باور کرد! / اروپایی ها هم واکنش نشان دادند

پسر بی حیا نیمه شب به سراغ زن دایی رفت / این زن تهرانی صیغه 99 ساله بود!

سود ۱۳ میلیارد تومانی یک فرد در یک ماه!

حادثه خونین در مراسم تشییع پیکر ناصر ملک مطیعی + عکس

رسید بانکی ناهید روزگارم را سیاه کرد / باور نداشتم همسرم اینگونه باشد

از ترس نامادری ام زن دوم سعید شدم / نقش مردان غریبه در زندگی ام پررنگ است!

شوهری که دوست پسر زنش شد / زن آبادانی با دوست شوهرش قرار عاطفی گذاشت

فوری / خطر تکرار فاجعه سقوط در قله دنا! / همه وحشت کردند + فیلم لحظه حادثه

انتشار صدای بهروز وثوقی در مراسم ناصر ملک مطیعی برای نخستین بار بعد از انقلاب + فیلم

نامه آزادی حمید صفت صادر شد / رهایی از زندان ساعت 5 عصر امروز + عکس

جمال در شرکت خصوصی زهرا 7 ساله را تنها گیر انداخت + عکس و جزییات

 

کدخبر: 383977 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟