صحنه ای زشت در آثار تاریخی / موش‌ به جای آب در چشمه علی !+عکس

به گزارش گروه اجتماعی رکنا، حسن خلیل آبادی رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر و رئیس شورای شهرستان ری در شصت و ششمین جلسه شورای شهر تهران که امروز(یکشنبه) برگزار شد، با بیان اینکه متاسفانه مجبورم بار دیگر نام چشمه علی شهرری (همان چشمه سورنای باستانی ری) را در صحن شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش تحت این شرایط عنوان کنم، اظهار کرد: در تاریخ ۱۳۹۶/۱۲/۲۲ از همین تریبون چشمه‌علی را خدمت شما معرفی کردم و در صفحه‌ نمایش، آخرین تصاویرِ آن فاجعه‌ای که مترو بر سر چشمه‌علی آورده بود را به نمایش گذاشتم.

وی افزود: نسبت به خشک شدن چند روزه‌ چشمه و نسبت به اقدامات ضد محیط‌زیستی و ضد میراث فرهنگی، اعتراض کردم و خواستار یافتن راهکاری از سوی شرکت مترو تهران شدم.

عضو شورای شهر تهران گفت: دولت‌ها موظفند در طراحی هر پروژه‌ای پیوست‌های آن‌ها را رعایت کنند که در کشور ما گویا اصلا این پیوست‌ها مطرح نیست.

خلیل آبادی خاطر نشان کرد: بنده به جهت مسئولیت در کمیته میراث فرهنگی شورای شهر و مسئولیت در شورای شهرستان ری، خود را موظف به دفاع از وضعیت میراث فرهنگی تهران و پاسخگویی به افکار عمومی می‌دانم.

عضو شورای شهر تهران با ذکر این مورد که شرکت مترو تهران، ضمن پیگیری‌های هیئت رئیسه، تذکر اینجانب در این مورد را بی پاسخ گذاشت، یادآور شد: شکوه و جاذبه فاخرترین اثر تاریخی شهرری که جزء مقاصد اولیه گردشگران وارد شده به ری و تهران است، اکنون خدشه دار شده است.

وی گفت: در شب گذشته در مسیر خانه به چشمه‌علی رفتم و این اثر چند هزار ساله که اکنون آیینه دق شده را از نزدیک دیدم. متاسفانه به جای آب، موش‌ها در کفِ مظهر و استخر چشمه‌علی جولان می‌دادند.

خلیل آبادی تصریح کرد: با علم به اینکه از ضرورت اقدامات شرکت مترو تهران در راستای گسترش حمل و نقل ریلی در شهر آگاهم، اما همانقدر معتقدم که حتما راهی برای حفظ آثار تاریخی، مناظر طبیعی و توسعه مترو وجود دارد، علاوه براینکه لازم به ذکر می‌دانم صنعت کشاورزی زمین‌های پایین دست در قلعه گبری از دست رفته است، مجددا متذکر می‌شوم خشک شدن چشمه‌علی به دلیل عبور تونل خط ۶ مترو و خسارت به گذرگاه انتقال آب این چشمه به هیچ وجه مورد پذیرش نیست.

این عضو شورای شهر تهران در پایان خطاب به هئیت رئیسه شورای شهر تهران گفت: خواستارم به جهت رعایت شأن شورا در راستای حمایت از حقوق مردم، به بی‌پاسخ ماندن برخی از تذکرات اعضا، شورا سیاست جدیدی اتخاذ کند.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

جشن عروسی با شکوه زن لبنانی با یک میلیاردر نفتی+ عکس

اهانت سعودی ها به پیامبر(ص)

وحید مرادی شرور معروف تهران هنگام بازسازی قتل حسین چه گفت؟ + فیلم اختصاصی

راز هولناک ازدواج یک مرد با 2 خواهر!

دردسر دوست مجرد داماد برای عروس جوان / خسرو خیلی مهربان است!

کاش همراه خانواده ام در زلزله بم می مُردم / جلال دامنم را لکه دار کرد و عرفان عشق به زندگی ام!

چوپان هوشیار یک روستا در پیرانشهر را از سیل نجات داد / گفتگو با از جوان را بخوانید+عکس

بلایی که 3 مرد افغان بر سر پسر بچه 7 ساله تهران آوردند

اولین گفتگو با پدر عاطفه / ماجرای درآوردن کلیه ها دختر 9 ساله چه بود؟ + عکس

مادر سنگدل نوزادش را در دریای خون بند ناف رها کرد تا بمیرد + عکس

صاحب دکه در آن شب سرد مرا به داخل برد و در را بست / هیچ کس التماس های این زن را نشنید!

مردی که بچه دار نمی شد با ساطور دست های همسرش را قطع کرد! +عکس

بلایی که زن برادرم به زندگی من و خودش آورد!

کدخبر: 383844 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟