اخیرا مباحثی مبنی بر اینکه "فروشندگان آجیل و خشکبار به سبب آنکه محصول سال‌های گذشته روی دستشان باقی مانده و به دلیل خشک شدن قابل عرضه نیست، آن را با وایتکس رقیق شده و آب مخلوط می کنند تا پس از خشک شدن رطوبتی را به آجیل‌های کهنه خود برگردانند"، مطرح شده که مصطفی احمدی در این زمینه به ایسنا گفت: به شدت این موضوع را تکذیب می کنم، چرا که به هیچ وجه امکان آن از نظر فنی وجود ندارد و اگر آجیل و خشکباری که فرآوری شده باشد رطوبت داده شود، به طور کلی از بین می‌رود و اساسا امکان چنین کاری وجود ندارد.

وی افزود: آجیل و خشکبار خام و فرآوری نشده تا دو سال قابلیت نگهداری دارد اما اگر این محصولات فرآوری شود، حداکثر مدت نگهداری آن شش ماه خواهد بود.

آجیلی رو دست‌مان نمانده که دوباره فرآوری کنیم

رئیس اتحادیه فروشندگان خشکبار و آجیل‌ تصریح کرد: هیچ یک از فروشندگان آجیل چنین کاری با محصول خود نمی‌کنند، چراکه اگر ذره‌ای امکان فروش آجیل و خشکبار کهنه سال قبل به وانت بارها و با یک سوم قیمت وجود داشته باشد، در صورت رطوبت دیدن هیچ کاری دیگر با آن نمی شود کرد و به ضایعات زباله تبدیل می شود.

به گفته احمدی، مردم نباید به چنین شایعاتی به راحتی توجه کنند و بر اساس آن تصمیم گیری کنند، چراکه نه تنها امکان انجام چنین کاری وجود ندارد بلکه طی دو سال گذشته بازار Store آجیل و خشکبار به حدی پر رونق و مشتری بوده است که هیچ محصولی از سال قبل باقی نمانده و هم اکنون هیچ موجودی از پارسال نداریم.

بر اساس آخرین آمار منتشر شده از سوی مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت جهاد کشاورزی، طی ۱۲ ماهه سال گذشته ۱۳۰ هزار ۱۸۸ تن پسته به ارزش یک میلیارد و ۱۷۵ میلیون و ۴۴ هزار دلار به کشورهای مختلف صادر شده است که نسبت به سال گذشته با کاهش ۵.۲۶ درصد از نظر وزنی و ۷.۵۶ درصد از نظر ارزشی مواجه شده است.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

جشن عروسی با شکوه زن لبنانی با یک میلیاردر نفتی+ عکس

اهانت سعودی ها به پیامبر(ص)

وحید مرادی شرور معروف تهران هنگام بازسازی قتل حسین چه گفت؟ + فیلم اختصاصی

راز هولناک ازدواج یک مرد با 2 خواهر!

دردسر دوست مجرد داماد برای عروس جوان / خسرو خیلی مهربان است!

کاش همراه خانواده ام در زلزله بم می مُردم / جلال دامنم را لکه دار کرد و عرفان عشق به زندگی ام!

چوپان هوشیار یک روستا در پیرانشهر را از سیل نجات داد / گفتگو با از جوان را بخوانید+عکس

بلایی که 3 مرد افغان بر سر پسر بچه 7 ساله تهران آوردند

اولین گفتگو با پدر عاطفه / ماجرای درآوردن کلیه ها دختر 9 ساله چه بود؟ + عکس

مادر سنگدل نوزادش را در دریای خون بند ناف رها کرد تا بمیرد + عکس

صاحب دکه در آن شب سرد مرا به داخل برد و در را بست / هیچ کس التماس های این زن را نشنید!

مردی که بچه دار نمی شد با ساطور دست های همسرش را قطع کرد! +عکس

بلایی که زن برادرم به زندگی من و خودش آورد!

کدخبر: 383827 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟