به گزارش گروه اجتماعی رکنا، اقبال عباسی عصر امروز در ستاد تنظیم بازار Store استان اظهار داشت: مشکلاتی در رابطه با حمل و نقل و کامیون داران به وجود آمده است در خصوص اینکه چرا قیمت کرایه افزایش داده نمی‌شود دولت هم نمی‌خواهد به این موضوع بپردازد چون افزایش کرایه، افزایش قیمت کالا و رکود بازار و ایجاد دو اعتراض دیگر در خصوص گرانی و رکود را در پی دارد.

وی افزود: دیروز صنف رانندگان در چند استان به اعتراض مدنی اقدام کردند در این میان شخصی که این تنش‌ها را ایجاد می‌کند کامیون‌داران و رانندگان نیستند بلکه کسی دیگر این موضوع را هدایت می‌کند.

استاندار چهارمحال و بختیاری بیان کرد: در 2 تا 3 نقطه از استان جلوی ماشین‌ها را می‌گرفتند و نمی‌گذاشتند کامیون حرکت و برای بارگیری اقدام کند و البته این موضوع بیشتر خودش را در حوزه سوخت نشان داد.

عباسی تصریح کرد: اکنون دولت اعلام کرد که مشکل بیمه را حل و کرایه قدری افزایش داده است و سایت‌های ثبت بار نیز جز یکی که مشکل دارد بقیه باز شده است.

وی گفت: از پلیس Police خواسته‌ایم کامیون‌هایی که با توقف کنار جاده اعتراض کرده‌اند را جریمه و در صورت تمکین نکردن پلاک خودرو کنده شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: اگر رانندگان اعتراض دارند اشکالی ندارد اما اعتراض خود را در پایانه بیان کنند.

عباسی تاکید کرد: تعدادی از عوامل جانبی که نه راننده هستند و نه کامیون دار و رانندگان را تحریک یا تهدید می‌کردند شناسایی شده‌اند.

التهابات و اتعراضات کامیون‌دارها ادامه دارد

احمد جمشیدی در ادامه جلسه با اشاره به اتفاقات اخیر در خصوص کامیون داران اظهار داشت: التهابات هنوز تمام نشده است و فضای مجازی سبب شده بعضی شرکت‌ها متاثر از استان‌های بزرگ باشند ضمن اینکه مشکل بارگیری در اصفهان نیز هنوز حل نشده به گونه‌ای که اجازه بارگیری به کامیون‌ها داده نمی‌شود اما تلاش می‌کنیم امشب آن را حل کنیم.

وی افزود: دیشب جلوی کامیون‌هایی که قصد ورود به استان در دهاقان، مبارکه، رامهرمز و سپیدان استان فارس را داشتند گرفته شد.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های چهارمحال و بختیاری بیان کرد: عمده شرکت‌ها در شهرکرد در پایانه بار متمرکز هستند که همه امروز باز بودند جز یک دفتر که خود ما بنا به مشکلاتی که وجود داشت اجازه فعالیت به آن ندادیم.

جمشیدی با بیان اینکه ممکن است تکان‌ها و تنش‌هایی نیز در بخشی از صنایع داشته باشیم، خاطرنشان کرد: در خصوص حمل درون داستانی مشکلی نداریم ولی بحث برون استان تا برگشت به وضعیت نرمال قدری زمان نیاز دارد.

افزایش حق بیمه رانندگان جرقه حرکت اعتراضی کامیون داران بوده است

حمید ملک پور فرماندار شهرستان شهرکرد بیان کرد: عمده مطالبات رانندگان ناشی از تصمیماتی بود که در دولت گرفته شد افزایش حق بیمه از 170 هزار تومان به 430 هزار تومان جرقه این حرکت بود.

ملکپور با بیان اینکه مدیران واحدهای تولیدی از تصمیماتی که در سازمان حمل و نقل گرفته می‌شود تمکین نمی‌کنند، گفت: در استان ما 3 یا 4 کارخانه مانند برفاب، سیمان و فولاد که به شرکت‌های باربری بار می‌دهند مدیرانشان درصد می‌گیرند به عنوان مثال مدیر یکی از کارخانه‌ها گفته است که 4 درصد می‌گیرم تا بارم را به فلان شرکت دهم.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

وحید مرادی شرور معروف تهران هنگام بازسازی قتل حسین چه گفت؟ + فیلم اختصاصی

راز هولناک ازدواج یک مرد با 2 خواهر!

دردسر دوست مجرد داماد برای عروس جوان / خسرو خیلی مهربان است!

مادر سنگدل نوزادش را در دریای خون بند ناف رها کرد تا بمیرد + عکس

اولین گفتگو با پدر عاطفه / ماجرای درآوردن کلیه ها دختر 9 ساله چه بود؟ + عکس

زن معتادی که جراح معروفی شد + عکس

«فرمون» به سمت مرگ پیچید / استاد شرمنده ایم! + عکس

مردی که بچه دار نمی شد با ساطور دست های همسرش را قطع کرد! +عکس

عشق اینترنتی، زن جوان را پای چوبه دار برد + عکس

دستگیری سرهنگ قلابی برای سیزدهمین بار در تهران! + عکس

دانش آموز 12 ساله مشهدی با قرص های روانگردان 5 دوستش را مسموم کرد!

درگیری خونین قمه کش ها به خاطر تصاحب یک زن در بلوار طبرسی مشهد

بلایی که زن برادرم به زندگی من و خودش آورد!

 

کدخبر: 383773 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟