به گزارش گروه اجتماعی رکنا، این رویداد فرهنگی به‌همت تشکل انجمن حامیان بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی سرزمین گرگان، پایگاه ملی بافت تاریخی گرگان، شهرداری گرگان، حوزه هنری، سرمایه‌گذار مجموعه باقری و با همکاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان و صندوق احیا و بهره‌برداری از بناها و اماکن تاریخی و فرهنگی از فردا چهارشنبه 2 خرداد 97 همزمان با گرامیداشت هفته میراث‌فرهنگی در خانه تاریخی باقری واقع در بافت قدیم گرگان به مدت یک هفته برگزار می‌شود.

ابراهیم کریمی - مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان در این خصوص گفت: «در صندوق احیا و بهره‌برداری از بناها و اماکن تاریخی و فرهنگی سازمان میراث‌فرهنگی کشور رویدادهای فرهنگی، تقویم فرهنگی و... تدوین شده است که در این رویدادها برگزاری هفته‌های فرهنگی در بناهای تاریخی در سراسر کشور نظر گرفته شده است.»

وی افزود: «در همین راستا یک هفته ویژه فرهنگی استان گلستان در نظر گرفته شد و این برنامه فرصتی بسیار مقتنم برای معرفی ظرفیت‌های تاریخی و فرهنگی استان گلستان است.»

مراسم افتتاحیه این رویداد فرهنگی فردا چهارشنبه مورخ 2 خرداد 97 ساعت 21 با حضور پرهام جانفشان - مدیرعامل صندوق احیاء و بهره‌برداری از بناها و اماکن تاریخی و فرهنگی، ابراهیم کریمی مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گلستان، تنی چند از مسولان و عموم علاقه‌مندان در مجموعه تاریخی باقری‌ها برگزار می‌شود.

در هفته فرهنگی گلستان نمایشگاه عکس سال گلستان و صنایع‌دستی به صورت مستمر برقرار است و برنامه‌های آیینی پس از مراسم افطار اجرا خواهد شد. نمایش روحوضی، مراسم جگرخوری، (خوردن جگر در ساعات بعد از افطار یکی از رسوم ویژه گرگانی‌ها است) قصه خوانی شاهکوه و اجرای موسیقی محلی مینودشت، اجرای موسیقی محلی رامیان، اجرای آیین‌های مربوط به اقوام منطقه و جشنواره شیرینی گلستان از دیگر برنامه‌های اجرایی رویداد فرهنگی خواهد بود.

سرای باقری‌ها یکی از بناهای واگذار شده صندوق احیا در استان گلستان است که با هزینه سرمایه‌گذار بخش خصوص در حال احیا و مرمت است.

گفتنی است، چشمه گل رامیان عمیق‌ترین چشمه آب سرد جهان است و در کیلومتر 5 جاده رامیان به شاهرود چشمه بزرگ و طبیعی به ابعاد 90 در 80 متر و عمق آن را تا 80 متر نیز نوشته‌اند که از آن به دالان بهشت تعبیر می‌کنند وجود دارد از این چشمه می‌توان به یک استخر طبیعی بزرگ یا یک دریاچه کوچک نام برد این چشمه از یک طرف به کوه و جنگل و از طرف دیگر به زمین‌های کشاورزی مشرف است.

گل رامیان در نزدیکی گونه درختی زربین قرار گرفته‌است. زربین رامیان عظیم‌ترین منبع زربین باقی‌مانده در جهان است که خوشبختانه هنوز به دست بشر نابود نگشته‌است. کوه قلعه موران، پایتخت ییلاقی اشکانیان و دژ عهد سلوکیان نیز از این محل قابل رویت است. این کوه، قلعه موران، همان جایی است که در کناره خود، منطقه اترک چال، تنها ذخیره گاه درختان سرخدار جهان را در خود جای داده‌ است.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

حمله افراد مسلح به خانه یک مامور پلیس در زاهدان / 2 عضو خانه به شهادت

دعوای زنانه منشی با دختر جوان با لنگه کفش در کلینیک زیبایی! + عکس

دزد نیمه شب در اتاق عروس و داماد چه دید و چه کرد؟ / گفتگو با متهم

فیلم برداری از صحنه رفتار حیوانی پسر تهرانی با دختر دانشجو

این پسر جوان را می شناسید / او در خیابان خلوت تهران به دختر جوان تجاوز کرد + عکس

بازیگر مرد از کشور اخراج شد / او باعث اغوای زنان می شد! + عکس

روح یک زن که برای جسد بچه اش گریه می کرد! / در سالن کالبد شکافی رخ داد

ارتباط ساغر با دوستانم فراتر از یک دوستی بود! / زنم یک الکلی شده است

حکم جالب قاضی دادگاه برای تازه عروس و داماد / آن ها باید از پدر و مادر عروس عذرخواهی کند

صحنه باورنکردنی که دختر 17 ساله از مادر و یک مرد غریبه دید

فیلم برداری از صحنه رفتار حیوانی پسر تهرانی با دختر دانشجو

تیپ خنده دار تنیسور زن معروف در عروسی + عکس

تجاوز به عروس جوان توسط دو مرد در رستوان بین راهی جاده جاجرود

کدخبر: 382781 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟