سرنوشت سعید ترابی سرباز پاسگاه مرزبانی در هاله ای از ابهام +عکس

ششم اردیبهشت 1396، روز تلخی برای میهنمان بود. در پی حمله اشرار مسلح به پاسگاه مرزبانی میرجاوه - واقع در سیستان و بلوچستان- 9 نفر از درجه داران و سربازان وظیفه هنگ مرزبانی به شهادت رسیدند و یکی از سربازان درجه دار به نام سعید براتی به دست اشرار اسیر و به خاک پاکستان انتقال داده شد. امروز بیش از یک سال از این حادثه Incident می‌گذرد و شوربختانه، هنوز خبری از رهایی و بازگشت سعید به وطن نیست.

از اواسط سال گذشته که بواسطه یکی از دوستان نیکوکار، وکالت خانواده براتی را برای پیگیری سرنوشت فرزند مفقودشان برعهده گرفتم، جز ملاقاتی که در کنار موکلین با یکی از مسئولان بلندپایه وزارت امور خارجه داشتیم، هیچ اهتمامی را از سوی مسئولان برای رهایی سعید شاهد نبودیم و جز وعده‌های مکرر مبنی بر سلامت سعید و بازگشت قریب الوقوع او به وطن، سخنی نشنیدیم. درخواست‌های مکرر خانواده براتی برای دیدار با سران نظام به نتیجه‌ای نرسیده و اکنون، پس از گذشت بیش از 12 ماه از حادثه تلخ گروگانگیری، هیچ اقدام محسوسی برای نجات سرباز وطن صورت نگرفته است.

در این میان، دریافت پیغام‌هایی با مضمون باج‌خواهی از سوی افراد ناشناس با وعده آزادی Freedom سعید، خانواده مستأصل او را بیش از پیش در برزخ بیم و امید نگاه داشته است.

اکنون که می‌نویسم، ناامید از راهی که تاکنون رفته‌ایم، استغاثه خانواده مظلوم این سرباز اسیر را از طریق این سطور به گوش مردم و مسئولان می‌رسانم. سعید، سرباز این وطن و نمادی از اقتدار و عزت ایران ماست. بلاتکلیفی فعلی در ‌شأن نام و آوازه امنیت ما نیست. مسئولیت صیانت از جان سربازان این مرز و بوم برعهده حاکمیت است و مطالبه این مهم، وظیفه آحاد مردمی است که قدردان زحمات مرزبانان سرزمین خودهستند.

از مسئولان امر تقاضا دارم نسبت به تعیین وضعیت و فراهم آوردن زمینه آزادی سعید اقدامی عاجل صورت دهند تا مردم ما این پیغام را به وضوح دریافت کنند که مرزبانی این کشور، جایگاهی تضمین شده و امن برای مردان ایران زمین است و هرگونه خدشه‌ای که به این امنیت وارد آید، بی‌درنگ و به جد با واکنش نظام روبه‌رو خواهد شد.

دکتر سید محمد آذین، وکیل پایه یک دادگستری و حقوقدان

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

نقشه برای تصاحب دختر ایرانی در حجله شیخ نشین میلیاردر + جزئیات

فیلم لحظه به لحظه قتل / وحید مرادی چطور در مهمانی حسین دست به چاقو شد؟

شراره 25 ساله پسرهای نوجوان را عاشق خودش می کرد!

این زن تهرانی را می شناسید؟ / او تلفن مخفی داشته و حالا شوهر و 3 دخترش چشم انتظار او هستند + عکس

عکسی که ازدواج بازیگر زن ایرانی لو داد + عکس

فرزند مجری معروف تلویزیون به دنیا آمد+عکس

نقشه کثیف پسر جوان برای مادر دوست صمیمی اش

مرد بی رحم به نازنین دختر 13 ساله دوست صمیمی اش هم رحم نکرد! / او به شلاق و تبعید محکوم شد

دکتر بی رحم بچه‌اش را در شکم زنش کشت + عکس

مادرم با یک مرد غریبه ارتباط شیطانی داشت، یک روز وقتی به خانه اش رفتم، شوکه شدم! + عکس

پسرخاله ام خواستگارم بود ولی من خودم را به سهراب باخته بودم!

ثروت 90 میلیارد تومانی پسر 7 ساله یک آشپز ایرانی+ فیلم

 

کدخبر: 382334 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟