این ربات نقاش اثرهای هنری زیبایی  روی دیوار خلق می کند+عکس

نقاشی روی دیوار

محققان موفق به ابداع رباتی شدند که می‌تواند روی دیوار نقاشی‌های مختلفی را بکشد.به گزارش  گیزمگ، چند سال پیش، شرکت معماری و طراحی "کارلو رتی"(Carlo Ratti)، یک سیستم را ابداع کرد که در آن از ربات اسپری رنگ برای رسم تصاویر روی دیوار استفاده می‌شد. این کار بسیار هوشمندانه بود، اما چیزی نبود که بتواند به راحتی تبدیل به یک محصول تجاری شود. با این حال، ربات طراحی دیوار "اسکریبیت"(Scribit) اکنون در مسیر تجاری‌سازی قرار گرفته است.

"اسکریبیت" همانند روی سطوح عمودی از قبیل دیوارها، پنجره‌ها و یا وایت‌بردها در 2 محور حرکت می‌کند و نقاشی‌ها یا متون را طراحی می‌کند.این دستگاه دایره‌ای آلومینیومی از دو کابل مورب سبک به حالت تعلیق در می‌آید و می‌تواند در عرض پنج دقیقه تنظیم و راه‌اندازی شود و نیازی به بیش از دو میخ و یک پریز برق نیست.

این دستگاه مجهز به چهار منبع رنگ در رنگ‌های مختلف، به همراه یک پاک‌کن است، بنابراین می‌تواند همزمان با ایجاد یک طرح جدید، نقاشی‌های قدیمی خود را پاک کند.کاربران می‌توانند از یک برنامه برای آپلود تصاویر یا متن به ربات متصل به اینترنت استفاده کنند.

شرکت "کارلو رتی" این ربات را به صورت رسمی در تاریخ 16 آوریل در نمایشگاه "Salone del Mobile" در میلان معرفی خواهد کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 370562 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟