زندگی زیر آب محقق شد/یک آرزوی دست نیافتنی انسان

 محققان با ایجاد تغییرات ژنتیک در انسان امکانی را فراهم کرده‌اند که بشر بتواند در آینده‌ای نزدیک ساکن شهرهای زیرآبی شود یا به بیان دیگر زیر آب زندگی کند.زندگی زیر آب برای بشر همیشه آرزویی دست نیافتی بوده است اما دانشمندان به تازگی اعلام کرده اند که این آرزو در آینده ای نزدیک تحقق می یابد. آنها تغییراتی را در ژنتیک انسان ایجاد کرده اند که بشر را قادر می‌کند در زیر آب هم زندگی کند.

به گزارش دیلی میل، دانشمندان معتقدند با این تغییر می توان کاری کرد که بشر بتواند قابلیت های یک ابرانسان را انجام دهد. در صورتی که این تغییرات ژنتیکی به درستی صورت گیرند، در آینده شاهد زندگی جمعیت های انسانی در زیر آب ها خواهیم بود.

انسان ها به طور طبیعی و به دلیل فیزیولوژی خاصی که دارند مدت طولانی قادر به حبس تنفس نیستند. از طریق تغییر ژنتیکی، انسان ها قادر خواهند بود مدت زمان بیشتری نفس خود را در زیر آب نگه دارند. بشر به طور طبیعی و قبل از نیاز مجدد به اکسیژن تا دو دقیقه می توانند نفس خود را حبس کنند اما برخی افراد با تمرین زیاد این قابلیت را پیدا می کنند که مدت طولانی تری نفس خود را نگه دارند.

طولانی ترین زمانی که انسان توانسته نفس خود را نگه دارد، چند ثانیه بیش از ۲۴ دقیقه بوده است. این رکورد در فوریه ۲۰۱۶ توسط مردی اهل بارسلونا ثبت شد.محققان اکنون با مطالعه درباره دلفین ها قصد دارند بدانند این جانور دریایی چگونه می تواند مدت طولانی نفس خود را زیر آب نگه دارد و آیا انسان هم قادر خواهد بود چنین کاری را انجام دهد؟ آنها در تلاشند این امکان را به انسان نیز بدهند. بنابراین در آزمایش های خود تراشه ای را برای مصارف پزشکی داخل مغز قرار داده اند و آن را روی بیماران مبتلا به صرع و بستری در بیمارستان آزمایش کرده‌اند.

یک استارتاپ کار ساخت این میکروتراشه را بر عهده گرفته است و دانشمندان امیدوارند که طی ۱۵ تا ۲۰ سال آینده با کاشت میکروتراشه هایی این‌چنینی داخل مغز بتوانند به پاسخ پرسش های خود در این زمینه برسندبرای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 326848 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟