حرکات عجیب ترامپ در خورشید گرفتی روز گذشته آمریکا+ عکس

آمریکایی‌ها مدت‌ها بود که در انتظار کسوف روز ۳۰ مرداد بودند؛ کسوف کاملی که در ۹۹ سال گذشته بی‌سابقه بوده و در تمام آمریکا قابل رصد بود. انتشار تصاویری از دیدن کسوف بدون عینک توسط دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا اما حالا جنجالی شده است.
از سال ۱۹۱۸ تا کنون، سابقه نداشته که یک خورشیدگرفتگی کامل از سراسر قاره آمریکا عبور کند و به همین دلیل، دانشمندان و مردم، این پدیده را «گرفتگی بزرگ آمریکایی» نام‌گذاری کرده‌ و برای رصد آن هیجان زده بودند. به خاطر همین هیجان‌زدگی از مدتها پیش رسانه‌ها و مقام‌های سازمان‌های سلامت و بهداشت آمریکا در حال هشدار دادن درباره لزوم استفاده از عینک‌های مخصوص برای رصد خورشیدگرفتگی بودند. سازمان‌ها و نهادهای بهداشت و سلامت آمریکا همچنین برای جلوگیری از مشکلات چشمی مردم میلیون‌ها عینک را به صورت رایگان توزیع کرده بودند.
با این حال عکاسان تصاویری را ثبت کرده‌اند که دونالد ترامپ،رئیس جمهوری آمریکا را در حال دیدن کسوف بدون این عینک‌ها نشان می‌دهد. پس از نگاه کوتاه ترامپ Trump به کسوف مشاوران رئیس جمهوری آمریکا به او ماجرا را گوشزد می‌کنند و عینک ویژه را به او می‌رسانند.
در یکی از فیلم‌ها در حالی که ترامپ دارد به آسمان اشاره می‌کند یکی از مشاوران فریاد می‌زند: نگاه نکنید آقای رئیس جمهور! این مسئله اما باعث سوژه خنده کاربران در شبکه‌های اجتماعی شده و حتی کار به جایی رسید که صفحه اول روزنامه نیویورک دیلی به این ماجرا با تیتر تمسخرآمیز «خیلی درخشان نیست!» اختصاص پیدا کرد.

ترامپ

برای تماشای خورشیدگرفتگی باید از عینک‌های ویژه‌ای که به این منظور ساخته شده‌اند استفاده کرد. فیلتر مورد استفاده در این عینک‌ها باید با استاندارد جهانی ایزو ۲-۱۲۳۱۲ منطبق باشد.خطرات نگاه کردن به خورشید گرفتگی بسیار بیشتر از حالت عادی خورشید است. در زمان خورشید گرفتگی هوا تاریک و مردمک چشم گشاد می شود. بنابراین نور بیشتری به شبکیه چشم می رسد. از آنجا که خورشید گرفتگی یا کسوف به ندرت اتفاق می افتد، هر فردی می خواهد در زمان خورشید گرفتگی به آن نگاه کند. بنابراین مردم وسوسه می شوند و با آنکه می‌دانند این کار برای چشم هایشان خوب نیست، به خورشید گرفتگی نگاه می کنند. این افراد فکر می کنند چند ثانیه نگاه کردن به خورشید گرفتگی آسیبی به چشم نمی رساند.
سوختگی شبکیه هیچ درد اولیه ای ندارد و بطورکلی علائم آسیب دیدن آن چند ساعت بعد خود را نشان می دهد. به عبارتی نگاه کردن طولانی و مستقیم به خورشید، سلول های شبکیه را می سوزاند و چون در شبکیه چشم گیرنده های درد وجود ندارد، علائم سوختگی آن تا ساعت ها خود را نشان نمی دهد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 297856 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟