حلقه آتش دور زیباترین خورشید گرفتگی سال +فیلم و تصاویر دیدنی
حجم ویدیو: 30.61M | مدت زمان ویدیو: 00:03:10

غروب دیروز(یکشنبه) 26 فوریه، حلقه‌ سرخ‌رنگی به پهنای 100 کیلومتر و طول دوازده هزار کیلومتر از خورشید در آسمان نیمه‌ جنوبی کره‌ زمین دیده شد. ساکنان بخش‌هایی از نیمه‌‌جنوبی کره‌ زمین مانند شیلی وآرژانتین غروب روز گذشته، شاهد یکی از شگفت‌انگیزترین خورشیدگرفتگی‌های سال 2017 بودند.

خورشید گرفتی2

سازمان فضایی آمریکا(ناسا) از این خورشیدگرفتگی با عنوان «چشم‌اندازی زیبا از حلقه آتش»(ring of fire) یاد کرد. به گفته ناسا کسوف بعدی در روز 21 آگوست سال جاری رخ خواهد داد.در این حالت خورشید تنها به شکل حلقه‌ آتشینی دیده می‌شود که پشت قرص ماه پنهان شده است و دلیل این امر قرار گرفتن قرص کامل ماه در برابر این ستاره‌ آتشین است.

خورشید گرفتگی3

کارشناسان برای این نوع کسوف دو دلیل مطرح می‌کنند؛ نخست این که چرخش کره‌ زمین از محور خورشیدی (نسبت به فاصله‌ خورشید با زمین) ابتدا 7 هفته پیش آغاز شده است؛ در نتیجه قطر خورشید در این حالت از حد معمول بیشتر و حجم آن بزرگ‌تر است.دلیل دوم وضعیت قرار گرفتن ماه در مدار چرخشی آن به دور خورشید نسبت به زمین است.از آن‌جا که در این حالت فاصله‌ ماه تا زمین بیش از حد معمول نیست، در نتیجه قرص ماه کوچک‌تر به نظر می‌رسد.

خورشید گرفتگی4

 

خورشید گرفتگی 5

خورشید گرفتگی6

خورشید گرفتگی7در حال حاضر زمین با شتابی بیش از 366 برابر سرعتی که به دور خود می‌گردد، به گرد خورشید می‌چرخد؛ این رقم حدودا برابر با 365 روز خورشیدی یا یک سال نجومی است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 248552 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟