انتقام سایبری خواستگار عاشق

سرهنگ جواد جهانشیری رئیس پلیس فتای خراسان رضوی با اعلام این خبر گفت: با دریافت شکایت دختری جوان از انتشار عکس‌های خصوصی‌اش در اینستاگرام در شبکه‌های اجتماعی، تیمی از کارشناسان پلیس فتا برای بررسی موضوع وارد عمل شد.

وی افزود: کارشناسان پلیس فتا پس از بررسی دقیق اظهارات این دختر با استفاده از مهندسی اجتماعی عامل انتشار تصاویر خصوصی دختر جوان را دستگیر کرد.

وی ادامه داد: این مرد در رویارویی با مستندات فنی و ادله دیجیتال موجود به جرم خود اعتراف و اظهار داشت از روی علاقه‌ای که به دختر جوان داشته چند باری از وی خواستگاری کرده و در پی مخالفت والدین دختر از طریق شبکه‌ای اجتماعی ارتباط خود را با دختر جوان دنبال کرد تا اینکه وی را اغفال کرده و تصاویری از وی بدست می‌آورد. او پس از مدتی با شنیدن نامزدی دختر مورد علاقه‌اش و نرسیدن به آرزو با انتشار تصاویر خصوصی دختر جوان از وی انتقام گرفته است.

سرهنگ جهانشیری با اشاره به معرفی متهم به مقام قضایی به کاربران توصیه کرد: هشدارهای پلیس فتا را مبنی بر دقت در نگهداری از حافظه‌های جانبی رعایت کنید و کاربران فضای مجازی و به خصوص خانم‌ها به‌هیچ‌عنوان تصاویر و اطلاعات شخصی خود را بر روی تلفن همراه نگه‌داری نکنند تا فرصت سوءاستفاده برای افراد سودجو مهیا نشود.

کدخبر: 21417 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟