معاون دانشگاه پزشکی گلستان: دو هفته بسیار سخت پیش‌رو داریم؛ تعداد بستری‌ها روزانه به ۳۰۰ نفر افزایش یافت

سراج‌الدین عارف‌نیا اظهارداشت: مردم باید این بیماری را جدی بگیرند؛ ترس ما کشندگی این بیماری نیست بلکه سرعت سرایت به افراد مختلف است. میزان حضور مردم بیرون از منزل کاهش یافته اما نیاز داریم همان 20 تا 30 درصدی که در خیابان‌ها و اماکن مختلف حضور پیدا می‌کنند هم یا در منزل بمانند و یا تمام نکات بهداشتی را رعایت کنند.

وی افزود: متأسفانه روزهای سختی را در دو سه هفته آینده پیش‎رو خواهیم داشت و در حال حاضر هم تعداد بیمارانی که روزانه در بیمارستان‌های استان با علایم حادتنفسی بستری می‌شوند از 180 نفر در روزهای قبل به 250 تا 300 نفر رسیده است. این نشان می‌دهد بیماری کرونا در استان دست‌کم 1.5 برابر بیشتر از روزهای گذشته شیوع پیدا کرده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: نتایج آزمایشات از نمونه‌هایی که گرفتیم چندان کمکی به ما نمی‌کند و پیش‌بینی می‌کنیم 50 درصد افرادی که در بیمارستان‌های استان بستری می‌شوند، کرونا مثبت باشند.

وی با تأکید بر اینکه مردم باید در قطع زنجیره شیوع این بیماری مشارکت داشته باشند، خاطرنشان کرد: ما باید با اقدامات پیشگیرانه در مقابل این بیماری، زمان بخریم تا بتوانیم داروها یا واکسن موردنیاز را برای درمان تهیه کنیم.

عارف‌نیا گفت: مردم باید از حضور در مراکز تجمعی خودداری کنند، ما در جلسه امروز ستاد مقابله با کرونا در استان مصوب کردیم که گیم‌نت‌ها باید تعطیل شود. علاوه براین مصوب شده کسانی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای مانند بیماری‌های قلبی و عروقی، دیابت، انواع سرطان‌ها، نقص ایمنی بدن و غیره هستند نیز می‌توانند در محل کار خود حاضر نشوند.

وی درباره تداوم تعطیلی مدارس هم گفت: وقتی تلاش می‌کنیم تمامی مراکز تجمعی از جمله بازارهای هفتگی، مجالس عزاداری، تالارها و غیره را تعطیل کنیم، مدارس هم باید تعطیل باشد که به طور قطع این تعطیلی با توجه به شرایط استان ادامه‌دار خواهد بود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 547968 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟