۵۲ سرباز فراری در استان گلستان دستگیر شدند

به گزارش رکنا، محمدرضا محمودی با اشاره به اجرای طرح ضربتی دستگیری سربازان فراری در استان گلستان، درباره جزئیات این طرح اظهار کرد: در اجرای این طرح، یکی از قضات مجرب به عنوان نماینده سازمان قضایی نیروهای مسلح برای نظارت و هدایت کار انتخاب شد و هماهنگی لازم با رؤسای بازرسی مراکز انتظامی شهرستانها در نشستی به عمل آمد.

دادستان نظامی گلستان افزود: با اعلام برنامه زمان‌بندی جلب سربازان فراری در هر شهرستان، ضابطان درباره رعایت دقیق حقوق شهروندی و چگونگی جلب توجیه شدند.

وی تصریح کرد: با استقرار و نظارت نماینده سازمان واحد جلب شهرستان، مراکز انتظامی شهرستانها، به حالت آماده‌باش صددرصد درآمدند و با اعزام ضابطان به محل سکونت متهمان، خوشبختانه در مدت یک هفته 52 سرباز فراری که حکم محکومیت دو نفر از آنها نیز صادر شده بود، دستگیر شدند.

محمودی خاطرنشان کرد: به محض انتقال به دادسرا، در کمترین زمان ممکن پرونده متهمان به دادگاه نظامی استان ارسال شد و دادگاه نیز درباره آنها حکم صادر کرد که این احکام در حال اجراست و حکم محکومیت دو سرباز که قبلاً صادر شده بود نیز به مرحله اجرا درآمد.

این مقام قضایی، پیشگیری از فرار سربازان از خدمت، تقویت نظم و انضباط سربازی در یگانها، کاهش چشمگیر آمار شعبات دادگاه و دادسرا، کاهش اطاله دادرسی با جلوگیری از صدور جلبها و مکاتبات تکراری و ارتقای جایگاه ضابطان را از مهمترین محاسن این طرح برشمرد.

دادستان نظامی گلستان از استمرار این طرح خبر داد و تأکید کرد: این طرح می‌تواند به عنوان یک الگوی موفق در کشور مورد استفاده قرار گیرد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 489641 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟