رانندگان از مسیر سی سخت به پادنا تردد نکنند

به گزارش رکنا؛ عابد محمدی گفت: برف روبی و بازگشایی ریزش سنگ در گردنه بیژن در جاده سی سخت – پادنا چهار روز اخیر که برف روبی و بازگشایی انجام شد و همچنان کار بازگشایی مسیر در نقاط مختلف آن ادامه دارد.

وی افزود: این گردنه یکی از مرتفع ترین گردنه های کهگیلویه و بویراحمد است که در این دو سامانه اخیر با توجه بارش برف شدید با تلاش راهداران از انسداد آن جلوگیری شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: این گردنه هرساله با بارش برف در آبان ماه مسدود و در اواخر اردیبهشت بازگشایی می شود.

از مجموع ۲۳ کیلومتر طول مسیر سی سخت - پادنا ۱۴ کیلومتر آن در حوزه استحفاظی استان کهگیلویه و بویراحمد بوده که تمامی این مسیر برف گیر است

گردنه بیژن در کنار قله ۴۴۰۰ متری دنا قرار دارد و مرز دو استان کهگیلویه و بویراحمد و اصفهان است.

محمدی تاکید کرد:  ۱۸۰ راهدار در ۲۰ راهدارخانه ثابت و سیار و محورهای مواصلاتی به صورت ۲۴ ساعته مستقر هستند و ۹۰ دستگاه ماشین‌آلات سبک ، نیمه سنگین و سنگین نیز دراختیار این تعداد راهدار است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: هم اینک تمامی راه های ارتباطی اصلی و فرعی باز هستند اما در دو نقطه شامل تنگ چویل دیشموک و ممبی سرآسیاب یوسفی دو پل دچار مشکل شدند.

وی به مسافران توصیه کرد که پیش از اقدام به سفر از طریق سامانه پاسخگویی شبانه روزی ۱۴۱ از آخرین وضعیت ترافیکی و جوی راه‌ها مطلع شوند و به توصیه کارشناسان توجه کنند.

از هشت شهرستان استان کهگیلویه و بویراحمد شهرستان‌های بویراحمد و دنا در منطقه سردسیری و بقیه در منطقه گرمسیری قرار دارند.

افزون بر ۶ هزار کیلومتر راه ارتباطی شامل اصلی، فرعی، روستایی و بزرگراه در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

این استان دارای ۴۵ گردنه و یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر جاده برفگیر است.

 

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟