رسم غلط که جان انسان‌ها را نشانه می‌رود/نگاهی به جشن عروسی که عزا شد

به گزارش رکنا از یاسوج اما امروزه این ابزار برای طرح حفظ امنیت  و شخصی استفاده می شود که متأسفانه شاهد ترویج فرهنگ غلط و استفاده نادرست از اسلحه در سطح استان هستیم به طوری که استفاده از این ابزار در مراسمات عروسی و عزا باعث بروز حوادث و اتفاقات تلخ و ناگوار شده است.

چند روز پیش بود که شاهد قتل پدر به دست کودک ۹ساله به دلیل سهل انگاری خانواده بودیم از طرفی هم خبر نزاع با اسلحه گرم در خیابان های شهر یاسوج مردم را به وحشت انداخت.

بارها حمل و استفاده از اسلحه در مراسمات و خیابان ها توسط مسئولین قضائی و انتظامی برای مردم حذف و ممنوع اعلام ش  و در خصوص استفاده از آن هشدار دادند اما متاسفانه باز هم عده‌ای عمدی یا سهوی در استفاده از این ابزار خطرناک قربانی شده‌اند.

   دادستان عمومی و انقلاب مرکز کهگیلویه و بویراحمد رسم و رسومات غلط را باعث برخی از آسیب های اجتماعی دانست .

علی ملک حسینی می گوید  رسم و رسومات غلط باعث داغدار شدن برخی از خانواده ها در استفاده نابه جا از اسلحه شده است دستگاه قضا با استفاده غیر مجاز از اسلحه برخورد جدی می کند.

سید نصیرالدین حسینی نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد به مسئله تیراندازی ها در این استان اشاره کرد و گفت : این حرکت زشتی است که به یک رویه تبدیل شده ودر یک مسئله ساده اسلحه روی یکدیگر می کشیم و بدتر از همه اینکه فضای مجازی مجازی محل تاخت و تاز شده و کوچکترین مسئله ای دست به دست می چرخد و خودش موجب ترویج فرهنگ خشونت خواهد شد .

 ۱۹آذر۹۹ بود که پسر ۲۲ساله با اسلحه به  دست پدر ش به قتل رسید .

۲۲دی ۱۴۰۰ بود که  پدر چرامی قربانی بازی با اسلحه در عروسی دخترش شد 

پدر عروس در  حالی که تفنگ برنو مسلح دردست داشت نوه ۹ساله اش بر اثر سهل انگاری ماشه تفنگ برنو را فشار می دهد و تیر شلیک می شود.

۲۱آبان ۱۴۰۰ بود که کارگر تعویض روغنی در محدوده ی میدان عدل  شهر یاسوج  مورد حمله افراد ناشناس قرار گرفت و با اسلحه ساچمه ای به شدت مصدوم شد.

 اینها فقط چند مورد از حوادث حمل و استفاده از اسلحه در این استان است که انتظار می رود مسئولین باهمکاری سایر نهادها ، دستگاه های مسئول و همچنین با همکاری خانواده ها عدم استفاده از اسلحه و خطرات ناشی از حمل و استفاده از  آن با فرهنگ سازی درست به فرزندان آموزش داده شود.

 

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟