7 کوهنورد گرفتار در ارتفاعات دنا در سلامت

آقای محمدی با بیان اینکه عصر دیروز گروه امداد و نجات ورزش و جوانان و هلال احمر به منطقه اعزام شده افزود: شرایط جوی دیروز نامساعد  و بوران بود اما هم اکنون وضعیت هوا آفتابی و شرایط جوی مساعد است.

به گزارش رکنا، وی ادامه داد: ارتباط با کوهنوردان گرفتار برقرار است اما گوشی تلفن امدادگران اعزامی از دیشب تاکنون در دسترس نیست.

مدیرکل مدیرت بحران استانداری استان گفت: تلاش برای برگرداندن کوهنوردان گرفتار و امدادگران از سوی استانداری ادامه دارد.

گروه هفت نفره کوهنوردان باشگاه کوهیاران شیراز پنجشنبه و جمعه به قله دنا صعود کردند اما به دلیل شرایط جوی حاکم بر منطقه هنوز به شهر سی سخت برنگشته اند.

۷ کوهنورد گرفتار در ارتفاعات دنا در سلامترئیس هیات کوهنوردی بویراحمد هم گفت: جمعی از کوهنوردان باشگاه پارسیان شیراز به منطقه کوه خرمن ارتفاعات دنا صعود کردند.

حسین زاده افزود: طی تماس با آقای حیدری رئیس این باشگاه اعلام شد که این تیم ۷ نفره دارای مجوز و بیمه بودند و با هماهنگی هیات کوهنوردی فارس اعزام شدند اما ایراد کار آنها ارسال نکردن مجوز هیات کوهنوردی فارس به هیات کوهنوردی دنا است.

وی بیان کرد: اگر هیات کوهنوردی دنا در جریان این مجوز و صعود قرار داشت با توجه به شرایط جوی اجازه صعود را به کوهنوردان نمی‌دادند.

حسین پور اضافه کرد: طبق تماس آقای حیدری با این کوهنوردان هیچ‌گونه شکستی و مصدومیتی وجود ندارد و دیشب در کمپ شرق‌مانی به سر برده اند و آذوقه و کیسه خواب در اختیار دارند و به محض فراهم شدن شرایط اقدامات فرود توسط خود کوهنوردان انجام می شود.وی ادامه داد: هیات کوهنوردی بویراحمد به همراه امدادگران هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد دو تیم فنی زمستانه با تجهیزات لازم را سازماندهی و به ارتفاع اعزام کرده است.

رئیس هیات کوهنوردی بویراحمد از کوهنوردان خواست با توجه به شروع فصل سرما و بارش نزولات جوی و صعب‌العبور بودن مناطق بدون مجوز از هیات کوهنوردی استان و شهرستان به قلل استان صعود نکنند چرا که این هیات در قبال سوانح و حوادث احتمالی مسئولیتی ندارد.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟