قطع  صد ها درخت 500 ساله بلوط در کهگیلویه وبویر احمد+ تصاویر

به گزارش رکنا، بیش از 100‌ها درخت بلوط 250 تا 500 ساله بلوط برای اجرای پروژه جاده سازی «یاسوج-سی سخت» در سایه بی توجهی مسئولان و متولیان امر قلع و قمع شده است.

معاون حفاظت و امور اراضی منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد می‌گوید: مراحل رشد درخت بلوط خیلی کم و طولانی مدت بوده و در صورت مهیا بودن شرایط کامل 3 تا 4 سانت در هر سال رشد می‌کند و در صورت نبود شرایط مساعد رشد آن طولانی‌تر می‌شود.

احسان نعمتی با اشاره به اینکه سن مشخصی برای درختان بلوط نداریم، افزود: درختان بلوط قلع و قمع شده در مسیر جاده یاسوج-سی سخت 250 تا 500 سال سن دارند.

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه برای قلع و قمع درختان بلوط پیمانکار مجور قانونی دارد، افزود: تعهد 3 هزار کاشت نهال مقرر شده است.

غلام‌حسین حکمتیان با اشاره به اینکه راه ممانعت از قطع این درختان اجرایی نکردن پروژه راهسازی است، تاکید کرد: اگر من به تنهایی تصمیم گیر بودم به طور حتم اجازه قلع و قمع این درختان بلوط را نمی‌دادم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: بدون شک قطع هرگونه درخت نه برای سازمان محیط زیست بلکه برای هر طبیعت دوستی بسیار ناراحت کننده است.

محسن جعفری نژاد تصریح کرد: این جاده در سالیان قبل مجوز گرفته و نظارت بر تعداد و وضعیت درختان بر عهده اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

بلوط 4

بلوط3

بلوط2

بلوط1

 

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟