جمع‌آوری ۱۱۸ کودک کار در کرمان

به گزارش رکنا، علی بابایی صبح امروز در کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استانداری کرمان که در سالن پیامبر اعظم(ص) برگزار شد با اشاره به اینکه جلسات متعددی برای ساماندهی کودکان کار در کرمان تشکیل شده است، اظهار داشت: شهر کرمان به عنوان پایلوت ساماندهی کودکان کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه بهزیستی، شهرداری و نیروی انتظامی موظف به جمع‌آوری کودکان خیابانی شدند، گفت: در این دوره اجرای طرح دفتر اتباع استانداری هم پای کار بود و تمام کودکانی که جمع‌آوری شدند به دفتر اتباع نیز معرفی شده و مشخصات هویتی آنها بررسی و به اردوگاه فرستاده شدند.

فرماندار کرمان با اشاره به اینکه پزشک در این اردوگاه مستقر شده و سرکشی‌های متعددی از این اردوگاه می‌شود افزود: تمام کودکان کار در کرمان از افاغنه هستند.

وی با بیان اینکه 118 نفر کودک کار در کرمان جمع‌آوری شدند که همه از افاغنه بوده و هیچ کودک کار ایرانی نداشتیم عنوان کرد: از این تعداد فقط 27 نفر دارای کارت و مجوز اقامت معتبر بودند.

بابایی با اشاره به اینکه 19 نفر از ان کودکان دارای گذرنامه معتبر بودند که برابر مقررات با آنها برخورد شد گفت: شناسایی، جذب و ساماندهی سه مرحله است که در مورد کودکان کار جمع‌آوری شده اجرایی می‌شود.

عباس صادق‌زاده مدیرکل بهزیستی استان کرمان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه 3 هزار و 58 نفر در معرض آموزش‌های آگاه‌سازی بهزیستی در سطح استان قرار گرفتند، اظهار داشت: مرکز جامع سلامت و خدمات بهزیستی در ریگان نیز افتتاح شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 498248 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟