شکایت از پنج فعال رسانه ای کرمانشاه/ خانه مطبوعات و رسانه ها محکوم کردند

به گزارش رکنا از کرمانشاه، در حالی که در آستانه برگزاری انتخابات مجلس دوازدهم هستیم و مدیران رسانه ای استان به صورت شبانه روز مشغول تولید محتوا و داغ کردن فضای سرد انتخاباتی هستند، شخصی  که در کرمانشاه دارای سمت است ، از پنج مدیر رسانه ای در استان شکایت می‌کند!!

نامبرده به عنوان شاکی از  5 خبرنگار به نام های «صادق مطاعی» ، «هادی نوروزی» ، «وحید نیشابوری»  «حسین مسکنه»  و «شعیب نظری» به دلیل نامشخص شکایت کرده و این پنج مدیر رسانه ای استان را به دادگاه می کشاند!!

هنوز جزییات دقیقی از علت این شکایت در دسترس نیست اما آنچه که بسیار عجیب و قابل تأمل است، زمان اجرای این شکایت است چرا که مدیران رسانه ای نامبرده، در این ایام پیک تبلیغات انتخاباتی با تلاش برای تهیه تولید محتوا در حال گرم کردن فضای نسبتا سرد انتخاباتی هستند و احضار آنها به دادگاه در این ایام بسیار تأسف بار و دلسرد کننده است.

به زودی جزییات بیشتری از این ماجرا را منتشر خواهیم کرد.

همچنین خانه مطبوعات و رسانه های استان کرمانشاه در پی شکایت فردی که خود را مدیر مرکزی با عنوان (قرارگاه فرهنگی -- ) معرفی می کند از پنج روزنامه نگار و مدیر رسانه استان که باعث رنجش خاطر اهالی محترم این صنف شده است، با صدور بیانه ای ضمن محکومیت این اقدام حمایت خود را از این پنج روزنامه نگار اعلام کرد.

متن بیانه بدین شرح است:

رسانه ها از جمله مهمترین ابزارهای ارتباطی در قرن حاضر می باشند که نقش بی بدیلی در تحقق آزادی اطلاعات در جوامع دارند.

تحقق آزادی بیان و عقیده به عنوان یکی از مهمترین آرمانهای جوامع انسانی نیز مرهون رشد و توسعه رسانه ها و قلم آزاد روزنامه نگاران بوده است.

این مهم تا بدانجا در نظام مقدس جمهوری اسلامی دارای اهمیت بوده که به صراحت در  اصل ۲۴ قانون اساسی به نقش مطبوعات و آزادی آنها اشاره شده است.

متاسفانه علی رغم تعریف صریح و معیارهای مشخص شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی، در استان کرمانشاه مشاهده می شود برخی از افراد در مقابل نقد یک رسانه، عنان و اختیار خود را از کف داده و بدون کوچکترین توجهی به شرایط موجود کشور، شکایت از منتقد و روزنامه نگار را در دستور کار خود قرار می دهند.

با نگاهی به تعداد روزنامه نگارانی که مورد شکایت قرار گرفته اند، مشخص می شود که این روند تا کنون در کرمانشاه بی سابقه بوده و این نشان از یک تفکر اشتباه نزد این افراد در استان می باشد.

لذا به این افراد توصیه می شود ضمن پذیرش انتقاد سازنده با سعه صدر با آن برخورد کرده و با گفت‌وگو و تعامل بیشتر با منتقدین و روزنامه نگاران، در راستای وفاق و همدلی بیشتر که مورد تاکید مکرر مقام معظم رهبری می باشد، گام بردارند.

خانه مطبوعات و رسانه های استان کرمانشاه اقدام اخیر این فرد را در آستانه برگزاری انتخابات مجلس دوازدهم به شدت محکوم کرده و این رویه را به صلاح استان نمی داند.

خانه مطبوعات و رسانه های استان کرمانشاه براساس وظیفه ذاتی و صنفی خود ضمن حمایت از این روزنامه نگاران، پرونده شکایت مذکور را توسط وکلای این خانه تا رفع مشکل پیگیری و از هیچ گونه حمایت و همراهی دریغ نخواهد کرد.

همچنین از دستگاه های امنیتی تقاضا دارد نسبت به این اقدام شائبه انگیز در یکی از حساسترین روزهای نظام و انقلاب که به فرموده رهبر معظم انقلاب همه باید به فکر همدلی و تشویق مردم برای حضور در انتخابات باشند را پیگیری تا دلایل پشت پرده و اهداف این فرد مشخص گردد.

از استاندار محترم کرمانشاه نیز تقاضا داریم نسبت به مدیریت اطرافیان خود و تفهیم حساسیت های استان و نظام گوشزد های لازم را بعمل آورد تا خدای نکرده این گونه اقدامات خودسرانه و نسنجیده باعث تشویش و ایجاد شبهه در استان نگردد.

کدخبر: 976142 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟