عبدالرضا اکبری در آستانه 70 سالگی

عبدالرضا اکبری بازیگر پیشکسوت سینما وتلویزیون ایران 68 ساله شد.

به گزارش گروه چهره ها رکنا: پندار اکبری که به تازگی در سریال پرحاشیه گاندو نقش آفرینی کرده بود با انتشار عکس پدرش تولدش را تبریک گفت.

پندار در شرح عکسی از پدرش منتشر کرده است اینطور نوشت:

پدر ، استاد ، سلطان

هیچ کلمه و واژه ای نمی تونه

عظمت حضور تو رو در زندگی من وصف کنه

تولدت مبارک

#عبدالرضا_اکبری

چهاردهم فروردین ماه هزارو چهارصد

عبدالرضا اکبری را بیشتر بشناسید

عبدالرضا اکبری (زاده ۱۴ فروردین ۱۳۳۲ در کرمان)[۱] از هنرپیشگان ایرانی است که در تئاتر، تلویزیون و سینما نقش آفرینی کرده‌است. او پدر پندار اکبری بازیگر است. شروع فعالیت اکبری در تئاتر در سال ۱۳۴۷ بوده‌است. وی کار خود را در نمایش‌های تلویزیونی از سال ۱۳۶۰ شروع کرد و در سال ۱۳۶۳ با شرکت در فیلم سینمایی «زندان دوله تو» (رحیم رحیمی‌پور) به عالم سینما قدم نهاد.

عبدالرضا اکبری در چهاردهم فروردین ماه سال ۱۳۳۲ در شهر بافت از شهرهای استان کرمان متولد شد و تحصیلات مقدماتی خود را در تهران سپری کرد. از سن ۱۶ سالگی جذب کانون پرورش فکری شد و به اتفاق دوستانش در سال ۱۳۴۷ گروه تئاتر موسوم به گروه تئاتر نجف آباد را تأسیس کردند.

اولین مربی آنها داریوش مؤدبیان بود و بعدها بهزاد فراهانی این سمت را بعهده گرفت و گروه تئاتر کوچ را تشکیل دادند . فعالیت آنها تا سال ۱۳۶۰ ادامه پیدا کرد و با منحل شدن گروه به تلویزیون آمد. او در چندین تله تئاتر شرکت کرد و از این طریق به سینما راه یافت و توانست در بسیاری از فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی به ایفای نقش بپردازد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 674158 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟