جدید ترین عکس از خانم بازیگر با سری طاس / آیدا کیخانی کیست؟!

به گزارش گروه چهره ها رکنا: آیدا کیخانی بازیگر پیشکسوت ایران چندی پیش به همراه همسرش از گشور خارج شد ،هنوز زندگی اشان رنگ آرامش نگرفته بود که او دچار سرطان شد.

این روزها آیدا کیخانی مشغول شیمی درمانی است و به همین خاطر موهای سرش را تراشیده است.

آیدا کیخانی عکس جدیدی از خود منتشر کرده و اینطور نوشته است:

انسان هر کاری بکند به هر حال وابسته به اقلیم معینی است و ویژگی منشا و مولدش را، خلق و خوی قومی‌ش را نمی‌تواند کنار بگذارد. انسان وابسته‌ی آداب و رسوم و شکل‌های خاص فرهنگ و تمدنی است که او را ساخته است. هر جا برود زبان مادریش را هم‌راه می‌برد. به خصوص این نکته خیلی مهم است. مسئله‌ی وطن شاید باطنن همان مسئله‌ی زبان باشد. انسان هر جا باشد، هر جا برود، با همان کلمات و همان ترکیب‌بندی زبان کشور خود می‌اندیشد... به دور و برخودمان نگاه کن!دوستان‌مان را ببین! ببین چه طور به صرافت طبع و غریزه دنبال هم‌دیگر می‌گردند، هم‌دیگر را پیدا می‌کنند، دور هم جمع می‌شوند و هر گروه برای خودش طایفه‌ای تشکیل می‌دهد: طایفه‌ی ایتالیایی، طایفه‌ی اتریشی، طایفه‌ی روسی... طایفه‌های کوچک بومی، با پیوندهای برادری و احساسات میهنی.

آیدا کیخانی کیست؟

آیدا کیخائی (زادهٔ آذر ۱۳۵۳ در مشهد) از هنرپیشگان ایرانی و دانش‌آموخته‌ی رشته‌ی تئاتر از دانشکدهٔ هنرهای زیبا دانشگاه تهران است.

او بازیگری در تئاتر را از سال ۱۳۷۴ هم‌زمان با تحصیل در رشته‌ی بازیگری آغاز نمود و یکی از بنیان‌گذاران گروه تئاتر «این‌روزها» است که از سال ۱۳۸۱ در تئاتر ایران با نمایش قرمز و دیگران نوشته و کار همسرش محمد یعقوبی اعلام موجودیت نمود.

آیدا کیخایی از سال ۲۰۱۵ میلادی همراه همسرش در کانادا زندگی می‌کند و در سال ۲۰۱۶ کمپانی NOWADAYS THEATRE را تاسیس نمود. در سال ۲۰۱۸ نمایش «تیم شنا» نوشته‌‌ی جابر رمضانی را به انگلیسی در فستیوال سامرورکس در تورنتو به روی صحنه برد که با استقبال بسیار زیادی در این فستیوال موجه شد. آیدا کیخایی در سال ۲۰۲۰ پس از بازی به زبان انگلیسی در نمایش‌ «زمستان شصت و شش» در فستیوال نکست‌استیج در تورنتو مورد توجه منتقدان قرار گرفت.

آیدا کیخایی در آبان ۱۳۹۹ خورشیدی در صفحه‌های مجازی خود اعلام نمود که به سرطان مبتلا شده است. آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

کدخبر: 666683 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟