فیلم / مهناز افشار وقتی سیبیل داشت
حجم ویدیو: 1.31M | مدت زمان ویدیو: 00:00:10

مهناز افشار بازیگر مشهور ایرانی است که این روزها به عنوان در برنامه پرشیاز تلنت حضور دارد.

به گزارش گروه چهره ها رکنا: مهناز افشار بازیگر نام آشنای ایرانی است که در جدیدترین فعالیت خود به عنوان داور مسابقه پرشیاز تلنت فعالیت دارد. او با انتشار یک فیلم از خود درحالی که سیبیل دارد اینطور نوشت:

سیبیل هم سیبل‌های قدیم

روز مرد مبارک

مهنار افشار از تلویزیون تا سینما

مهناز افشار متولد ۲۱ خرداد ۱۳۵۶ در تهران است، این هنرپیشه سینما، تئاتر و تلویزیون بازیگری را با مجموعه تلویزیونی گمشده در سال ۱۳۷۷ آغاز کرد و پس از آن با بازی در فیلم سینمایی دوستان به کارگردانی علی شاه‌حاتمی به سینما نیز راه یافت. افشار در سال ۱۳۸۹ برای ایفای نقش در فیلم سعادت‌آباد، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن را از جشنواره فجر به دست آورد.

مهناز افشار دیپلم دبیرستان را در رشته علوم تجربی گرفت و برای ادامه تحصیل به مدّت چهار سال در یک مؤسسه غیرانتفاعی به تحصیل در رشته تدوین پرداخت. به علّت گرایش مذهبی، خانواده او در آغاز، مخالف بازیگری او بودند. او در کلاس‌های بازیگری حمید سمندریان آموزش دید.

مهناز افشار در خرداد ۱۳۹۳ با یاسین رامین فرزند محمدعلی رامین معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دوره دوم ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد ازدواج کرد و سید محمد خاتمی ، رئیس‌جمهور پیشین ایران، خطبه عقد آن‌ها را خواند. افشار و همسرش در اردیبهشت ۹۴ صاحب یک دختر شدند و نام او را «لیانا» گذاشتند. مهناز افشار در مهرماه ۱۳۹۸ با انتشار استوری در صفحه اینستاگرامش،با اعلام جدایی از یاسین رامین نوشت: «هر آدمی ضعیف یا قوی یک وجودی داره. ولی وقتی تصمیم می‌گیری یک مادر مجرد باشی باید دوتا وجود داشته باشی و اونارو برای خودت و فرزندت قوی‌تر هم بکنی.»

شباهت مهناز و گوگوش

شباهت مهناز افشار به گوگوش در به شهرت رسیدنش و توجه رسانه‌ها به او در آغاز کارش تأثیرگذار بود. مهناز افشار در دهه ۱۳۸۰ از چهره‌های سینمای تجاری ایران شد و در سال‌های پایانی این دهه با بازی در فیلم‌های کارگردانان متفاوت سعی کرد تصویر شناخته‌شده‌اش را تغییر دهد. تلاشی که به دریافت چندین جایزه و تقدیرنامه از سوی منتقدان و جشنواره‌های معتبر داخلیانجامید. مهناز افشار، در سال ۱۳۹۳ در یکی از نقش‌های اصلی در فیلم سینمایی معلم به کارگردانی ناصر سعیداف، کارگردان سرشناس تاجیکستان، بازی کرد.

تهیه‌کنندگی مهناز افشار

در آبان ۱۳۹۱ کنسرت خیرخواهانه روزبه نعمت‌اللهی به تهیه‌کنندگی مهناز افشار در مرکز همایش‌های برج میلاد برای کمک به زلزله‌زدگان آذربایجان برگزار شد. در این مراسم تعدادی از سینماگران و بازیگران و همچنین ورزشکاران حضور داشتند. روزبه نعمت‌اللهی خوانندهٔ موسیقی پاپ در این مراسم، که «داروگ» نام گرفته بود قطعات «ای وطن»، «تویی نیازم»، «اگر یه روز بیای سراغم»، «تازه‌ترین زخم دلم»، «بازآمده‌ام»، «گل یاس»، «نفس کشیدن سخته» و «خلیج‌فارس» و «خاک وطنم» را اجرا کرد.

داوری مهناز افشار مسابقه استعدادیابی

مهنار افشار در سال ۱۳۹۸ به عنوان یکی از داوران در مسابقه تلویزیونی پرشیاز گات تلنت حضور پیدا کرد که این اتفاق واکنش‌ها و بازخوردهای متفاوتی را در فضای مجازی به دنبال داشت.

این تیتر مدتی قبل در خبرگزاری‌ها به نمایش درآمد: مهناز افشار به عنوان چهارمین داور برنامه استعدادیابی Persia's Got Talent انتخاب شد. او در این برنامه در کنار ابراهیم حامدی(ابی)،آرش لَبّاف و نازنین نور داوری سری چهارم این مسابقات را برعهده گرفت.

مهناز افشار پس از انتشار این خبر اینطور واکنش نشان داد: مهناز افشار در واکنش به این خبر، در اینستاگرامش، عکسی از گردنبند خود که نقشه ایران را نشان می داد استوری کرد.

اما چهره‌های هنرمند نیز به خروج او از ایران واکنش نشان داد.به طور مثال رضا صادقی در برنامه «پشت صحنه» در واکنش به داوری مهناز افشار در برنامه «پرشیا گات تلنت» گفت:

"هنر و هنرمند در کشور ما تعریف خودش را دارد و نمی‌شود آن را با تعریف جهانی یکدست کرد. سلبریتی کسی است که در سرزمین ما بیشترین اعتبار احساس و اعتبار کلام را بین مردم دارد. بزرگانی مانند استاد محمدرضا شجریان، استاد زنده‌یاد جمشید مشایخی و ... . آنها یک هنر، ارزش و اعتباری دارند که باعث دیدنشان می‌شود و شوآف نیستند.

واژه سلبریتی ، فرد مشهور و معروف و هر واژه دیگری که بخواهیم استفاده کنیم، به هنرمند صاحب تفکر نزدیک است نه فرد دچار شوآف. این هنرمند صاحب تفکر توانسته کسانی را متوجه نگاه خود کند و نظرش را به آنان ارائه کند، نه تحمیل. خیلی از سلبریتی‌هایی که ما داریم صاحب اندیشه نیستند."

این خواننده در پاسخ به پیام یکی از مخاطبان برنامه که آیا اگر جای مهناز افشار بودید، از ایران می‌رفتید، گفت

"من جای خانم افشار نیستم و نمی‌دانم ایشان در چه شرایطی این انتخاب را کرده‌اند. به نظرم قشنگ هم نیست که وقتی ما از کسی شرایطش را نمی‌شنویم، داوری کنیم. من شخصا شدیداً و قویا بر این باورم که اگر جایی برای من جایگاه داشته باشد، سرزمین خودم است. شاید یک روزی بچه‌های من اگر نتوانستند اینجا درس بخوانند، برای تحصیل به جای دیگری بروند. این خیلی خوب است که فردی بتواند به جای بهتر برود اما من قرار است کنار آدم‌هایی باشم که قرار است اینجا را بهتر کنند."

نیوشا ضیغمی نیز در واکنش به مهاجرت مهناز افشار در اولین قسمت از برنامه پشت صحنه از رادیو تهران گفت:

"درباره کاری که خانم مهناز افشار انجام داده است، در حال حاضر من هیچ اطلاعی ندارم. اعتقاد شخصی من این است که اینجا بوده‌ام، اینجا مانده ام و در اینجا خواهم ماند. با همه اتفاقات عجیب و غریبی که می افتد و هر روز هم درگیرش هستیم تریجح می دهم و دوست دارم اینجا باشم. من اینجا جوانی ام را گذاشتم و با تلاش به این جایگاه رسیده‌ام و ترجیح می‌دهم که همین جا بمانم."

اما حضور او در این تلنت هم حاشیه های دیگری را برای اوبه همراه داشت. مثلا کاربران به او ایراد گرفته بودند که چرا انگلیسی صحبت نمی‌کند که او در این باره گفت: و اما عدم پاسخگویی من به زبان انگلیسی. خب من تسلطی که بقیه داورای محترم دارند رو صادقانه ندارم. و دلیل بعدیش هم این برنامه برای من پرشین گات تلنت بود و ترجیح دادم امثال مادرم و مردم عادی هم حس نزدیک و راحتی بیشتری با این برنامه داشته باشند. در برنامه انگلیسی زبان جبران میکنم""تلاش کردیم که برای همه مردممون، با هر نگاه و باوری که دارند کمی لبخند و امید واقعی هدیه بیاریم! ایرانی زیبا و سربلند و خوشرنگ برای همه آرزو میکنم."

مهناز افشار درباره حضورش به عنوان داور در یک برنامه استعدادیابی در مصاحبه خود با سینا ولی الله گفته است:

"این برنامه هم مثل هزارتا برنامه کاری دیگه، یه پیشنهاد کاری بود و به هرحال من 20 سال هست که دارم کار می‌کنم و همانطور که یک روزی در «شور عشق» بازی کردم، این را هم قبول کردم.و باز هم پیشنهاد کاری در خارج کشور داشتم که ممکنه قبول کنم.

همچنین مهناز افشار در حاشیه جشنواره فیلم برلین در گفتگو با رسانه‌های خارجی با اشاره به دلایل سفرش به آلمان گفت:

پنج سال پیش برای تکمیل زبان آلمانی و تحصیل در رشته کارگردانی به آلمان آمدم و مدتی هم بین آلمان و تهران در رفت و آمد بودم. اما در ادامه دلایلی موجب می‌شود حضورم در آلمان جدی‌تر شود و حتی پیشنهاد کار دریافت کنم اما هرگز برای خودم متصور نبوده‌ام که قرار نیست روزی برنگردم.

افشار ادامه داد:پیشنهادهایی برای بازی در سریال، فیلم و تئاتر از کارگردانان و فیلمسازان آلمانی، فرانسوی و انگلیسی دریافت آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

 

کدخبر: 665251 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟