علی انصاریان به کما رفت / برایش دعا کنید

دکتر هاشمیان درباره حال علی انصاریان گفت: علی انصاریان به کما رفته و حالش خوش نیست. شرایط وی از شب گذشته کاملا متفاوت شده و تحت تهویه مکانیکی(ونتیلاتور) قرار گرفت.

90 درصد ریه های علی انصاریان خشک شده است.

این پیشکسوت فوتبال از هفته گذشته و پس از ابتلا به کرونا در بخش آی سی یو بیمارستان فرهیختگان در تهران بستری است.

وضعیت علی انصاریان از ساعت 8 دیشب تا همین الان! / لحظه به لحظه

  • دکتر هاشمیان پزشک معالج علی انصاریان لحظه به لحظه وضعیت وی را تشریح کرد.

آخرین وضعیت علی انصاریان تشریح شد

وی ادامه داد: به بیمارستان فرهیختگان مراجعه کرد و در مراقبت‌های ویژه بستری شد. بعد از دو روز تهویه مکانیکی غیرتهاجمی برایش شروع شد. روز گذشته شرایط نسبتاً پایداری با تهویه تهاجمی داشت. اگر تهویه غیرتهاجمی برایش برقرار نمی‌شد از نظر اکسیژن رسانی ریه درگیر کارایی نداشت. به طور ناگهانی دیشب (حدود 20:30 تا 20:45) دچار تنگی نفس فزاینده و افت اکسیژن رسانی خون و افزایش تعداد تنفس شد. راهی جز اقدام تهاجمی برای او وجود نداشت. لوله‌گذاری داخل تراشه و وصل کردن به دستگاه تهویه مکانیکی برای او اتفاق افتاد. عکس‌های ریه که بلافاصله به صورت سریالی از او گرفته شد عکس‌های زیاد جالبی نبود. امروز عکس‌ها مقداری از عکس‌های دیشب بهتر است ولی شرایط همان شرایط دیشب و بسیار پیچیده است.

هاشمیان تصریح کرد:‌ از نظر قلبی بررسی‌هایی که طبق اکوکادریوگرافی‌های مرتب و سریالی برای او در بخش آی‌سی‌یو بیمارستان انجام شد هیچگونه شواهدی از وجود مشکلات قلبی نداشت و دیشب هم از نظر آمبولی یا لخته خون داخل شریان ریوی بررسی شد که آن هم وجود نداشت. اندام‌های دیگر هم دچار لخته نبودند. بنابراین بیماری فقط به صورت درگیری ریه بود. البته عفونت‌های دیگری هم درکار هستند. ویروس دیگری هم در روزهای گذشته پیدا کردیم که آن هم تحت درمان قرار گرفت.

وی افزود:‌ اساتید مختلفی که علاقه داشتند در این تیم حضور داشته باشند اساتید خیلی برجسته‌ای هستند و کمک می‌کنند، انواع داروهایی که برای بیماران کرونا در کشورمان موجود است برای او هم استفاده و بارها و بارها چک شده، نکته مهم این است که در شرایط حاضر از نظر فشار خون با داروهایی که موظف هستند فشار خون را در این شرایط افزایش بدهند کار می‌شود. امیدواریم نقایصی که در ارگان‌های دیگر اتفاق می‌افتد برای او اتفاق نیفتد ولی اگر سطح اکسیژن‌رسانی او بالا قرار بگیرد این وضعیت خوب است، اگر سطح اکسیژن رسانی بالا نباشد خطر بسیار جدی خواهد بود.

آخرین وضعیت علی انصاریان در بیمارستان


هاشمیان در خصوص اینکه گفته می‌شد حال انصاریان پایدار شده اما از دیشب تا الان چه اتفاقی برای او افتاده، اظهارداشت: وضعیت او با تهویه تهاجمی که یک کار بسیار تخصصی است، ادامه داشت.می‌شد این امکان باشد. خیلی از بیماران دیگر می‌آیند و ممکن است خیلی سریعتر اینتوبید شوند و شرایط پیش برود. با توجه به آن شرایط وضعیت او پایدار بوده، بارها اعلام کردیم توسط تهویه مکانیک غیرتهاجمی بیماران را هوشیار نگه می‌داریم و در واقع در این شرایط جلو می‌رویم ولی اینطور نبوده که بدون اکسیژن پرفشار، او پایدار باشد. در این مدت همیشه در این شرایط در ICU قرار داشته است.

وی در مورد اینکه گفته می‌شود ضربان قلب علی انصاریان بالا رفته و سطح اکسیژن خونش پایین آمده، گفت: درست است. او افزایش ضربان قلب داشته، قلب یک ورزشکار همیشه در حالت تعادل وجود دارد، برای او هم وجود داشته ولی از دیشب ضربان قلب بالا رفته که دلایل مختلفی را بررسی کردیم از جمله بررسی آمبولی ریه که خداراشکر این را نداشت ولی علت اصلی این است که اکسیژن رسانی بسیار پایین است و در این شرایط باید قلب پرکارتر شود اما عددی که برای قلب در اکوکاردیوگرافی هست و ضربه پذیری قلب را می‌گوید در حدود 50 درصد است که وضعیت قلبی مناسبی است و همین مسئله می‌تواند این فشار را تحمل کند. انسان‌هایی که ورزشکار نباشند افت اکسیژن رسانی یا درگیری بسیاری پیچیده ریوی نتواند این تحمل را برایشان ایجاد کند.

وی در خصوص اینکه انصاریان ورزشکار قدرتمندی بوده و علت این وضعیتش چیست، گفت: ما در کشورمان بیماران جوان و سالم بسیار داشتیم، اینطور نبوده که شرایطی داشته باشیم که پیرها و افراد ناتوان درگیر آن شوند. ما جوانان بسیاری را از دست دادیم و شرایط جدیدی برای ما نیست. این فرضیه که مردم فکر می‌کنند قرار است از کشوری یک ویروس به اینجا برسد، فرضیه‌ای جدا است ولی بارها و بارها مرگ عزیزان را در بیمارانی که جوان بودند و شرایط زمینه‌ای نداشتند، دیدیم. البته یکی از فاکتورهای مهم دیر رسیدن به بیمارستان است، علی انصاریان بعد از حدود یک هفته و با درگیری ریوی بسیار شدید مراجعه کرد، این بسیار مهم است ولی در خصوص دیگر بیماران این اتفاق بسته به شرایط می‌تواند تغییر کند.

هاشمیان در مورد اینکه آیا امکانات موجود کافی است یا انصاریان باید به بیمارستان دولتی منتقل شود، اظهار داشت: انتقال بیماران در این شرایط کار صحیحی نیست، شهر به شهر یا ICU به ICU شرایط مناسبی نیست. به طور کلی در دنیا ICUیی که فوق تخصص ICU دارد و شرایط بهتری را دارند باید به آن سمت بروند که شرایط بیمارستان‌ها طوری شود از نظر امتیازدهی بیمارستان‌هایی که فوق تخصص ICU دارند حضور داشته باشند.

وی افزود: در خصوص بیمارستان فرهیختگان در جریان کامل هستم، امکانات آن از نظر فضای فیزیکی و دستگاه‌های تهویه‌رسانی بسیار بسیار مرغوب و مناسب در زمان راه‌اندازی بوده است. دستگاه‌هایی که بوده در روزهای اول از یکی از بیمارستان‌های خصوصی خواستیم و به اینجا آوردند و هم از بیمارستان مسیح دانشوری در شروع کرونا دستگاه تهویه غیرتهاجمی را اولین بار خودم در دنیا در کشور خودمان شروع کردم و نشان دادیم سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده بود این کار، کار مناسبی نیست ولی بعد از اینکه 86 درصد از بیمارانی که در نیویورک لوله‌گذاری صحیح اتفاق افتاد سازمان جهانی بهداشت هم حرفش را پس گرفت و با همین سیستم شروع کرد.

هاشمیان گفت: ما در بیمارستان مسیح دانشوری افتخار این را داریم که با دکتر جماعتی اولین سیستم‌های تهویه غیرتهاجمی را استفاده می‌کنیم و آنجا سیستم‌های ما همیشه قوی‌تر بوده‌اند.

وی در مورد اینکه آیا از نظر دارویی مشکلی وجود ندارد؟ گفت: تمام داروها در کشور ما موجود است، نیاز به اینکه داروی اضافه‌تری بیاوریم نیست.

هاشمیان در مورد اینکه چند ساعت حیاتی پیش روی علی انصاریان است، عنوان کرد: کار ما همیشه در ICU فعالیت در همان لحظه است، کاری که می‌کنیم به این صورت است که در لحظه کار می‌کنیم، در لحظه تصمیم می‌گیریم و فکر ساعت‌های بعدی را برای اینکه زمان‌بندی برای زنده بودن یا حیات شخصی را بگذاریم نیست، همیشه در حال فکر احیای بیماران هستیم و برایمان اسم و رسم و ورزش و هنر هیچ تفاوتی ندارد ، علی انصاریان در بخشی است که بقیه بیماران هم همان‌جا هستند و روی آنها کار می‌شود و همه بیمارستان‌هایی که کار می‌کنیم به همین صورت است.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 657360 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟