عکس کودکی مانی نوری

به گزارش رکنا، مانی نوری در آخرین پست انستاگرامی خود عکسی از دوران کودکی اش منتشر کرد و نوشت:

«خاک بی برکت این مزرعه باران را کشت قبله آنقدر عوض شد که مسلمان را کشت»

مانی نوری در دوران کودکی

 بیوگرافی مانی نوری

تولد : ۱۰ آبان ۱۳۶۸

تهران

ملیت : ایرانی

پیشه : بازیگر، نویسنده و کارگردان

سال‌های فعالیت : ۱۳۷۳ تاکنون

مانی نوری بازیگر، نویسنده و کارگردان سینمای ایران است که از سن ۶ سالگی کار خود را با بازی در مجموعه قصه‌های تابه‌تا آغاز کرد. مجموعه قصه‌های تا به تا یا همان زیزیگولو از محبوبیت خاصی میان مردم برخوردار بود و امیر آقا جمالی (مانی نوری) از آنجا راه خود در سینما و تلویزیون ایران را آغاز کرد.مانی نوری کار خود را با بازی در سریالهای متفاوتی ادامه داد. در سریال خانه ما نقش پویا را ایفا کرد و برای بازی در آن نقش جایزه بهترین بازیگر نوجوان از شبکه ۳ را دریافت کرد.

مانی نوری بازی در تئاتر را با داوود رشیدی و نمایش نامه ریچارد ۳ آغاز کرد. در سینما نیز با بازی در فیلم مربای شیرین و عزیزم من کوک نیستم کارش را ادامه داد و از جشنواره فیلم اصفهان جایزه بهترین بازیگر را برای بازی در مربای شیرین دریافت کرد. مانی نوری فارغ‌التحصیل رشته هنر، ادبیات و فلسفه از کانادا است.

هنرهای مدرن

از سال ۱۳۸۵ تاکنون، مانی نوری به انجام پروژه‌های پرفورمنس، عکاسی ساختاری و ویدئوگرافی منظوری پرداخته‌است. از پروژه‌های مطرح وی در زمینه هنرهای مدرن می‌توان به پروژه مهاجرت فشار (در کانادا)، تحریم حریم، خفه خون، قهوه‌خانه برسه، گرگ‌ها، بازی‌های جوانی، خودکشی و ... اشاره کرد.

مانی نوری در بسیاری از پروژه‌ها از خود به عنوان یک وسیله استفاده کرده است، برخی از ایرانیان اهل هنر و دو منتقد اهل کانادا حرکت مانی نوری را تشبیه به بازی در فیلمها و نقش‌های متفاوت کردند و حضور او در همه گونه محافل ایرانی و شناخت خیلی از نظرات مردم در خارج از ایران را مثبت و رو به جلو برای آینده هنر و فرهنگ ایران توصیف کردند.

به گفته مانی نوری انجام این پروژه برای بهتر شناختن قشرهای جامعه ایرانی و همچنین شناخت بهتر از دنیا پیرامون است: <<برای شناخت، فهمیدن، درک و حس کردن آدم‌ها و درد هایشان باید با آنها زندگی کرد، گریه کرد، خندید و مثل آنها بود. تنها با شناختن آدم‌ها و مشکلاتشان می‌توان راهی برای کمک و پیشرفت پیدا کرد.

مانی نوری در کتابی تحت عنوان ما، ما نیستیم، توضیحاتی دربارهٔ پروژه‌هایش و دلیل ساخت آن‌ها داده‌است. در تاریخ هفدهم آبان ۱۳۹۲، پروژه 'ایران به روایت تصویر' که و در تاریخ هفدهم تیر ۱۳۹۳، پروژه 'بهشت تو، جهنم من' که شامل از بخش‌های گوناگونی بودند به طور رسمی پایان رسیدند. مانی نوری در مصاحبه‌ای تلویزیونی از پروژه' برزخ' به عنوان آخرین قسمت این سه‌گانه نام برد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 645896 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟