نامه ستاد فرماندهی کرونای تهران به وزیر ارشاد : فیلمبرداری ها متوقف شود/ تعداد زیادی از بازیگران به کرونا مبتلا شده‌اند

معاون برنامه‌ریزی و نظارت ستاد فرماندهی مقابله با کرونا در تهران با اشاره به درخواست این ستاد مبنی بر توقف پروژه های سینمایی تا اطلاع ثانوی، گفت: از وزارت ارشاد درخواست کردیم که تا اطلاع ثانوی پروژه های سینمایی متوقف شود؛ تا زمانیکه هم میزان بیماری کاهش یابد و هم پروتکل خاصی برایشان از سوی معاونت بهداشتی تدوین شود.

دکتر علی ماهر به ایسنا گفت: به دنبال درخواست انجمن بازیگران و بررسی های ستاد کرونای تهران، مشخص شد که تعداد زیادی از بازیگران و از جمله تعدادی از بازیگران معروف متاسفانه درگیر بیماری کووید_۱۹ شدند.عمدتا از آنجایی که در فضای اتاق گریم، این افراد مجبورند در فضایی بسته قرار گیرند و با وسایلی که می تواند آلوده باشد و برای همه استفاده می شود، به کرونا مبتلا شوند و بیماری انتقال یابد. در عین حال بازیگران در صحنه های فیلمبرداری نمی توانند از پوشش ماسک استفاده کنند و طبیعتا در معرض خطر انتقال بیماری قرار می گیرند.

ماهر ادامه داد: مهمتر از همه این است که امکانات لازم را در فضای پروژه های فیلمبرداری نداریم. طبق صحبت هایی که با این دوستان داشتیم، چندین پروژه سینمایی را برای ما مثال زدند که تهیه کننده حتی امکانات اولیه مانند ماسک، الکل و مواد ضدعفونی کننده را هم تهیه نکرده است. بر همین اساس در موقعیت فعلی از وزارت ارشاد درخواست کردیم که تا اطلاع ثانوی پروژه های سینمایی متوقف شود تا زمانیکه هم میزان بیماری کاهش یابد و هم پروتکل خاصی برایشان از سوی معاونت بهداشتی تدوین شود.درخواست مان از وزیر ارشاد مطرح شده و این‌ پروژه ها هم زیر نظر وزارت ارشاد است که آن ها باید در این زمینه ورود کنند.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 624741 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟