سورپرایز رضا رشید پور در آنتن زنده تلویزیون + عکس
حجم ویدیو: 6.13M | مدت زمان ویدیو: 00:01:02

به گزارش گروه فرهنگی رکنا، ویدئویی از حضور غافلگیرکننده رضا رشیدپور در آنتن زنده شبکه سه برای ادای احترام به جلال مقامی پیشکسوت اجرا و دوبله در تلویزیون را می‌بینید.

جلال مقامی

جلال مقامی متولد ۲ مرداد ۱۳۲۰ و مدیر دوبلاژ، دوبلور، بازیگر ایرانی است. جلال مقامی به دلیل اجرای برنامهٔ دیدنی‌ها نیز شهرت دارد. وی همسر رفعت هاشم‌پور، دوبلور قدیمی سینما و تلویزیون، و همچنین دایی شراره حضرتی دوبلور است.

جلال مقامی

دوبلهٔ منحصربه‌فرد او در سریال لبهٔ تاریکی یکی از شاهکارهای این استاد دوبلهٔ ایران است. از مشهورترین آثار مقامی می‌توان به گویندگی‌اش در آثاری چون «لورنس عربستان به جای عمر شریف»، «شکوه علفزار»، «ارتش سری»، «پوآرو»، «شرلوک هلمز»، «هشدار برای کبری ۱۱ به جای سمیر» اشاره کرد. او در باب دوبلوری و آینده آن در ایران می‌گوید:

جایگاه دوبله ایران از نگاه جلال مقامی

بگذارید واقعیت را بگویم که با ادامهٔ روند فعلی چند سال آینده شاهد این اتفاق خواهیم بود که دوبلهٔ ایران از جایگاه رفیع خود را به سطح نازلی برسد.

او در روز جمعه ۱۴ شهریور ۱۳۹۳ در منزل مسکونی‌اش دچار حادثه شد و از ناحیهٔ پهلو آسیب دید، اما کماکان کار دوبله را در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران ادامه می‌دهد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 623314 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟