نخستین واکنش‌های منتقدان به «منک»، فیلم تازه‌ی دیوید فینچر

نتفلیکس در اوایل سال جاری ده نامزدی اسکار برای فیلم "ایرلندی" ساخته مارتین اسکورسیزی به دست آورد و به نظر می رسد که "منک" ممکن است برای سال آینده رقم نامزدی را برای این کمپانی دو رقمی کند زیرا منتقدان در مورد فیلمبرداری، طراحی صحنه، لباس و بازیگری، به ویژه [بازی] گری اولدمن و آماندا سیفرید بسیار سروصدا به راه انداخته اند.

در ادامه واکنش اولیه منتقدان به فیلم منک را بخوانید:

استیو پوند از سایت د رپ می‌نویسد: «کافی است بگوییم که منک برای هر کسی که علاقه مند به تاریخ هالیوود است متراکم، لذت بخش و یک لگد (البته یک لگد چالش برانگیز) است. تصور کردنش دشوار است که منک رقیب قدری در اسکار نباشد. در این مرحله من می توانم فیلم را به عنوان یک پیشتاز بالقوه در تعدادی از رشته‌ها، از جمله فیلمبرداری، تدوین، کارگردانی هنری، موسیقی متن اصلی، شاید فیلم و کارگردانی در نظر بگیرم.»

پیت هامند از سایت "ددلاین" می‌نویسد: «نامزدی اسکار در رشته های بهترین فیلم، کارگردانی، اولدمن به عنوان بهترین بازیگر نقش اول، آماندا سیفرید در نقش مکمل زن برای (ماریون دیویس)، فیلمبرداری سیاه و سفید خیره کننده اریک مسرشمیت، طراحی صحنه دونالد گراهام بورک، طراحی لباس دلچسب تریش سامویلویل، تدوین کرک باکستر، موسیقی متن ترنت رزنور و آتیکوس راس، به علاوه چهره پردازی، صدا و جلوه های بصری انتظار می‌رود . همچنین ممکن است در رشته نقش مکمل نیز «منک» نامزد شود. به ویژه چارلز دنس در نقش هرست، ارلیس هوارد در نقش لوئیس به مه‌یر. اما ممکن است در این سال شلوغ مدعی اصلی نباشند.»

اریک کوهن از ایندی وایر [نوشت]: «منک یک هزارتوی عجیب و غریب از (ماجرای) یک فیلم است ، رویکردی هیجان انگیز و غیر قابل پیش بینی در ساختارشکنی تاریخ هالیوود به زبان خود است. نه، شما با داستان پشت پرده صریحی از همشهری کین روبه رو نیستید (و اورسن ولز نسبتاً بدون آسیب ظاهر می شود). شما یک دریچه قابل تامل به داستان پشت پرده پیدا می‌کنید.»

[و بالاخره] دیوید الریش: «دوست دارم که نام پدر دیوید فینچر، جک، به عنوان تنها فیلمنامه نویس در تیتراژ ذکر شده است. یک فیلم خوب درباره این موضوع که چقدر فیلم خوب ساختن سخت است.»

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 621574 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟