خاطره عجیب از استاد شجریان / او چرا نجاری کرد؟ + عکس

به گزارش رکنا ،  سیما بینا در این نوشتار به خاطره‌ای از اولین سال‌های انقلاب پرداخته که استاد شجریان موسیقی را برای مدتی کنار گذاشته و به سراغ نجاری رفته است. خواننده موسیقی محلی در پی درگذشت استاد محمدرضا شجریان یادداشتی را در مجله اندیشه پویا درباره دوستی و همکاری با وی نوشته است. سیما بینا در این نوشتار به خاطره‌ای از اولین سال‌های انقلاب پرداخته که استاد شجریان موسیقی را برای مدتی کنار گذاشته و به سراغ نجاری رفته است. در ادامه سطر‌هایی از این یادداشت را می‌خوانید:

"بسیاری از جوانان متوجه آواز و ردیف موسیقی ملی ایران و علاقه‌مند به آموختن آن شده بودند که با انقلاب زمانه دگرگون شد. بسیاری از هنر‌ها از جمله موسیقی دچار محدودیت شد و یادم می‌آید که در این زمان بی‌خبری و سکوت، یک روز به منزل شجریان زنگ زدم. با ناهیدخانم، همسر ایشان، صحبت کردم و احوال‌پرس استاد شدم.

شجریان

با ناراحتی گفتند: "هیچی! محمدرضا به مشهد رفته و دوباره به کار نجاری که خیلی دوست داره برگشته! " بعد از این مکالمه کوتاه به قدری دلتنگ و ناامید شدم که اشکم سرازیر شد. چندی بعد به یک کنسرت خصوصی شجریان عزیز دعوت شدم، با خوشحالی برای شنیدن موسیقی و صدای او بال پرواز گشودم.

این کنسرت (آستان جانان) مثل یک رؤیا همیشه در خاطرم نقش بسته و ماندگار است. مجموعه‌ای از آهنگ‌های زیبای پرویز مشکاتیان و آواز دلنشین شجریان به همراهی ضرب استادانة فرهنگفر و نغمه‌های بی‌تابانه و بی‌قرار بلبل‌ها در فضای باصفای باغ، جان تازه‌ای به من داد. این کنسرت به طور خصوصی ضبط شده بود و قرار شد به صورت کاست تعدادی از آن را تکثیر کنیم که میان دوستان و آشنایان پخش بشود. این مجموعه به عنوان آستان جانان آماده شد و خودم طراحی جلد آلبوم را به عهده گرفتم. "برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 621452 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟