سحر دولتشاهی از گرانی گلایه کرد + فیلم
حجم ویدیو: 5.94M | مدت زمان ویدیو: 00:00:56

سحر دولتشاهی، بازیگر توانای کشورمان در یک گفت و گوی دوستانه اظهار داشت: به علت سخت شدن شرایط اقتصادی در کشور، دیگر طبقه متوسط در جامعه نداریم.

در این گفت و گو عنوان شد که شاید در حال حاضر طبقه فرهنگی متوسط در جامعه داشته باشیم ولی دیگر طیقه متوسط از لحاظ اقتصادی نداریم.

سحر دولتشاهی متولد ۱۶ مهر ۱۳۵۸ در تهران است. او هنرپیشه سینما، تئاتر و تلویزیون اهل ایران است. او در بیش از ۳۰ فیلم و سریال ایرانی نقش داشته‌است و نخستین کار حرفه‌ای او، در تئاتر نیمروز خواب آلود به کارگردانی آیت نجفی بود. نخستین نقش سینمایی وی نیز در سال ۱۳۸۴، در فیلم چهارشنبه‌سوری از اصغر فرهادی بود. وی با بسیاری از کارگردان‌های سرشناس ایرانی همکاری داشته و در سریال‌هایی همچون کتاب‌فروشی هدهد، مسافران، نابرده رنج، توطئه فامیلی، عالیجناب، قلب یخی و ساخت ایران ۲ ایفای نقش کرده‌است.

سحر دولتشاهی

به گزارش گروه فضای مجازی رکنا، سحر دولتشاهی در ۱۶ مهر ۱۳۵۸ در تهران به دنیا آمد. خانوادهٔ او از نوادگان خاندان قاجاری دولتشاهی بودند. سحر دولتشاهی در رشته‌های ادبیات نمایشی و مترجمی زبان فرانسه به تحصیل پرداخت. شروع فعالیت هنری وی با تئاتر بود. حضور در صحنهٔ تئاتر بود که منجر به آشنایی او با رامبد جوان شد. دولتشاهی در ۲۷ اسفند ۱۳۸۷ با رامبد جوان ازدواج کرد و در ۱۳۹۳ از وی جدا شد.

سحر دولتشاهی

بازی در فیلم طلا و مس به کارگردانی همایون اسعدیان در سال ۱۳۹۰ برایش نامزدی جایزهٔ بهترین بازیگر نقش دوم زن از چهاردهمین جشن خانهٔ سینما را در پی داشته‌است. همچنین سحر دولتشاهی توانست برای بازی در فیلم عصر یخبندان در سی و سومین دورهٔ جشنوارهٔ فیلم فجر و برای بازی در فیلم‌های عرق سرد و چهارراه استانبول در سی و ششمین دورهٔ جشنوارهٔ فیلم فجر، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن را به دست بیاورد. او تا کنون دو بار برندهٔ سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن شده‌است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 616701 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟