«درخت گردو» هم مدعی رقابت در اسکار شد

مرتضی شایسته - دبیر شورای صنفی نمایش - درباره مصوبات جلسه یکشنبه 13 مهرماه گفت: فیلم «درخت گردو» به مناسبت هفته وحدت از هشتم تا سیزدهم آبان ماه در کردستان اکران می‌شود.

او در پاسخ به اینکه آیا این اکران یک هفته‌ای آن هم در جایی خارج از تهران به دلیل ارائه فیلم برای شرکت در اسکار است؟ گفت: این مسئله را پخش‌کننده فیلم - علی سرتیپی، مدیرعامل فیلمیران - باید توضیح دهد.

فیلم «درخت گردو» با بازی پیمان معادی که چند تجربه بین‌المللی دارد، با توجه به اتفاق خاصی که ار بمباران شیمایی سردشت روایت می‌کند احتمالا یکی از گزینه‌های مدنظر برای معرفی به اکادمی اسکار خواهد بود.

البته بجز این فیلم، «خورشید» مجید مجیدی و «جنایت بی‌دقت» شهرام مکری هم به عنوان دیگر گزینه‌های احتمالی معرفی به اسکار یاد می‌شوند که تاکنون خبری رسمی درباره اکران داخلی آن‌ها منتشر نشده است.

ضمن اینکه امسال آکادمی اسکار امکان معرفی فیلم از میان آثار سینمایی که به دلیل شیوع کرونا،اکران انلاین شده‌اند را هم فراهم کرده است.

شایسته درباره دیگر مصوبه‌های جلسه شورای صنفی نمایش افزود: فیلم‌های سینمایی «تله پاتی» و «کله پوک» هم بعد از تعطیلی یک هفته‌ای سینما یعنی از 19 مهرماه در سینماها اکران می‌شود.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 613468 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟