غلامحسین لطفی: بیکارم / من هر نقشی را بازی نمی کنم / 15 سال است تلویزیون ندیدم + فیلم
حجم ویدیو: 21.79M | مدت زمان ویدیو: 00:03:33

غلامحسین لطفی از بازیگران پیشکسوت و نام آشنای سینما و تلویزیون ایران است. او تاکنون در 36 فیلم سینمایی و به گفته خودش در بی نهایت سریال تلویزیونی ایفای نقش کرده است. او کارگردانی چند فیلم سینمایی وهمچنین 2 سری از سریال قدیمی و محبوب "آینه" در سال های 64 و 66 را به عهده داشته است. با او به گفتگو نشسته ام، صدایی گرم و گیرا دارد، طرز بیانش می گوید که انسان قانونمندی است.

به گزارش اختصاصی خبرنگار فرهنگی رکنا ، او متولد 23 آبان 1328 در شهر قزوین است و تا به این سن ازدواج نکرده است. غلامحسین لطفی عضو یک خانواده 5 نفره است و 2 خواهر دارد و بعد از فوت پدر و مادر همچنان در شهر قزوین ساکن است. اوبازنشسته کارگردانی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تهران است.

غلامحسین لطفی

با شیوع ویروس کرونا در کشور یکی از قشرهایی که در جامعه به واسطه حضور این میهمان ناخوانده دچار خدشه شده اند، هنرمندان و بازیگران هستند، بخصوص بازیگران پیشکسوت که جدا از کم شدن پیشنهادهای کاری، در این شرایط کرونایی بیشتر باید مراقب سلامتی خود باشند. به این بهانه با غلامحسین لطفی، کارگردان و پیشکسوت بازیگری به گفتگو نشسته ام.

  • آیا با شیوع ویروس کرونا، همچنان مشغول فعالیت هنری هستید؟

حتی قبل از شرایط کرونایی هم مشغول کار نبوده ام، معتقد هستم که کیفیت کارها خیلی خوب نیست، نقش ها و دستمزدها کم است، تمام این عوامل باعث می شود خانه ماندن را به بازی در این گونه فیلم ها ترجیح دهم.

غلامحسین لطفی

غلامحسین لطفی: هر نقشی را بازی نمی کنم

بازیگر سریال پربیننده خانه به دوش در ادامه گفت: در دوران کرونایی چند کار به من پیشنهاد شده است ولی متن را نپسندیده ام، من جز هنرپیشه هایی نیستم که هر نقشی را بازی کنم،البته این سلیقه شخصی من است.

  • هنرمندان در شرایط کرونایی فعلی از لحظ اقتصادی دچار آسیب شده اند، به نظر شما وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای به حداقل رساندن این آسیب ها چه اقداماتی باید انجام دهد؟

من کننده کار هستم، و وزارت فرهنگ ارشاد باید برای من کار فراهم کند، درواقع اندیشیدن در این باره کار فرهنگ و ارشاد است. البته باید توضیح داد که وقتی شرایط جامعه از نظر اقتصادی ضعیف باشد، تعداد تولید کارهای هنری هم کمتر می شود و بازی در این فیلم ها هم مستلزم این است که با این افراد رفیق بود و پارتی بازی کرد،  من آدم حرفهای هستم و اهل پارتی بازی نیستم واعتقاد دارم، کسی که کارش را بلد است اصلا احتیاجی به پارتی بازی ندارد.

غلامحسین لطفی

  • آخرین فعالیت هنری که انجام داده اید؟

فیلم خفگی آقای جیرانی بود و بعد از آن هم زمستان سال پیش در همین شرایط کرونایی،در فیلم سینمایی به نام "نارگیل" ایفای نقش کرده ام.

سرخ پوست خوب، سرخ پوست مرده است، این حرف زننده است

  • فیلم خوب از نگاه غلام حسین لطفی

امریکایی ها معتقد هستند که سرخ پوست خوب سرخ پوست مرده است، البته این حرف بسیار احمقانه و زننده است. من سرخ پوست ها را خیلی دوست دارم، این حرف را برای این بیان کردم که بگویم، فیلم خوب، فیلم های قدیمی است، این توضیح را بدهم که فیلم بد وجود ندارد ولی من فیلم های جدید را نمی پسندم.

  • کتاب خوب از نگاه غلامحسن لطفی

همه ی کتاب ها خوب هستند، و کتاب بدی از نظر من وجود ندارد، البته به خوانندگان رکنا پیشنهاد می کنم کتاب دوزخ، برزخ نوشته دانته را بخوانند.

غلامحیسن لطفی در آخر گفت که حدود 15 سالی است که بیننده سریال های تلویزیونی ایران نیست، البته بعضی اوقات بیننده سریال های قدیمی از شبکه آی فیلم است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 608954 ویرایش خبر
لینک کپی شد
مونا آجورلو
آیا این خبر مفید بود؟