نیکی کریمی / عکس منتشر شده از نیکی کریمی در کنار یارانش

نیکی کریمی، عکسی در کنار پدر مادرش در صفحه اینستاگرام به اشتراک گذاشت و نوشت: " این روزها با یاران عزیز و مهربانم"نیکی کریمی متولد ۱۹ آبان ۱۳۵۰ است او بازیگر، کارگردان و تهیه‌کننده فیلم اهل ایران است. او یکی از بهترین و تأثیرگذارترین هنرمندان سینما پس از انقلاب ایران است که در فیلم‌های مهمی نقش آفرینی کرده و با کسب جوایز متعدد از جشنواره‌های گوناگون بین‌المللی، از موفق‌ترین هنرمندان سینمای ایران از لحاظ تعداد جوایز جهانی نیز به‌شمار می‌رود.

نیکی کریمی در کنار پدر و مادر

در سال ۱۳۷۲ نیکی کریمی موفق به دریافت جایزه صدف نقره‌ای بهترین بازیگر زن از جشنواره بین‌المللی فیلم سن‌سباستین برای فیلم سارا شد. او در بیست و یکمین دوره جشنواره فیلم فجر (سال ۱۳۸۱) نیز برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن برای فیلم دیوانه‌ای از قفس پرید و واکنش پنجم شد. او تاکنون با کارگردانان برجسته‌ای از جمله داریوش مهرجویی، مسعود کیمیایی، عباس کیارستمی، ابراهیم حاتمی‌کیا، بهروز افخمی و تهمینه میلانی همکاری داشته‌است.

کشف حجاب نیکی کریمی در برلین

نیکی کریمی همچنین در جشنواره‌های مختلف داخلی و بین‌المللی فیلم به عنوان داور حضور داشته‌است. او در سال ۱۳۸۶ (۲۰۰۷) از داوران بخش فیلم کوتاه شصتمین جشنواره فیلم کن فرانسه بود. او در زمینه عکاسی و ترجمه کتاب نیز فعالیت داشته‌است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 606472 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟