واکنش افشین هاشمی به معترضان محمدامین کریم‌پور/  شما همان منطقی را دارید که حذف‌کنندگان بهروز و فردین داشتند!

افشین هاشمی بازیگر و کارگردان سینما و تئاتر در بخشی از یادداشتش درباره حواشی صدور مجوز فیلمسازی محمد امین کریم‌پور نوشته:«..اصلن گیریم او مبتذل‌ترینِ مبتذلان؛ حالا اگر او می‌خواهد دیگر در رقص نچرخد و در ادامه‌ی راهِ زندگی‌اش بچرخد، ما باید بگوییم غلط کرده‌ی برو همان رقصت را بکن؟!! یا این‌که نه، این آدم حدّش نیست که بچرخد! به‌خدا صدرحمت به رقص‌های این آقا، لااقل می‌رقصد، برای دیگران هم تئوری و سرمشق صادر نکرده، خب این رقص‌ها به مراتب بهتر و مفرّح‌تر از فیلم‌های اولِ بعضی فیلمسازان است!

آنهایی که درخواستِ حذفِ این آقا به‌خاطرِ رقصیدن و هر چیزِ دیگر را دارند، چه فرقی با حذف‌کارانِ اول دارند؟ پس چرا وااسفا سر می‌دهند برای فردین و ناصر و بهروز و‌ گوگوش و پوری و جمیله و عقیلی و مفید و الخ! خب منطقِ حذف‌کارانِ اول همین بود دیگر! می‌گفتند این‌ها تا دیروز می‌رقصیدند، مبتذل‌اند، مروِّجِ فحشا و گناه‌اند، امروز نباید در سینما باشند!. خب شما هم که همان منطق را دارید! نگویید آن‌ها تاریخِ سینما بودند، این یارو اصلن قدِّ این حرف‌ها نیست و این‌ها. منظورِ من به یک نگاهِ غلط است، حذف‌کارانِ اول هم همین بوده منطق‌شان، آنها هم فردین و رفقا را تاریخ سینما نمی‌دانستند، شمایلِ طاغوت می‌دانستند! و اجازه ندادند آن‌ها به‌سوی راهِ آن‌ها بچرخند.

مخملباف هم حاضر نبود در یک لانگ‌شات با سینماگرانِ پیش از انقلاب بایستد، بعد «ناصرالدین شاه آکتورِ سینما» را ساخت در تحسینِ همان‌ها و درنهایت اصلن کلّهم چرخید! خیلی ناراحتیم یا زورمان آمده، اگر مدرکی هست که فوق‌لیسانسش دروغ است، یا فیلم‌های کوتاهش، خب آن‌را ببرند ارشاد، اما نمی‌توانیم بگوییم او سوءپیشینه‌ی رقص دارد! آخر تا دیروز ویدئوهای این آقا دست‌به‌دست می‌چرخید و تماشا می‌کردند ‌و به شیرین‌کاری‌هایش می‌خندیدند، حالا که می‌خواهد راهی دیگر برود، باید جلویش را بگیریم؟ چرا؟! آها! فهمیدم! پس اگر در درجاتِ پایین‌تر باشد می‌خندیم، اما اگر بخواهد کنارمان بایستد برایش زیرپایی می‌گیریم؟ یا بهانه‌مان فرهنگ است و می‌ترسیم ابتذالش ذائقه‌ی تماشاگر را خراب کند؟ خب مگر همه‌ی فیلم‌های روی پرده‌مان «همشهری کین» است؟!..»

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 591966 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟