الیکا عبدالرزاقی در سالگرد زلزله رودبار عزادار پدر است + عکس

زمین لرزه رودبار الیکا عبدارزاقی

به گزارش گروه فضای مجازی رکنا، الیکا عبدالرزاقی دقایقی پیش در استوری اینستاگرام خود، یادی از پدر و درگذشتگان زلزله رودبار کرد و نوشت: " 30 سال پیش در چنین لحظاتی زمین لرزید، یاد و خاطره ی پدرم و همه ی کشته شدگان زلزله سال 1369 گرامی"

زمین لرزه رودبار الیکا عبدارزاقی

زمین‌لرزه رودبار و منجیل در ساعت ۳۰ دقیقه بامداد به وقت ایران در پنجشنبه ۳۱ خردادماه ۱۳۶۹ در نزدیکی شهر رودبار و روستاهای تابعه در استان گیلان و شمال شرق استان زنجان بروز کرد و تا شعاع ۱۰۰ کیلومتری از مرکز زمین‌لرزه موجب خسارات جانی و مالی فراوان شد. ارتعاشات حاصل از امواج لرزه‌ای در استان‌های زنجان خصوصا شهرستان طارم و گیلان و در بخش‌هایی از استان‌های آذربایجان شرقی، تهران، مرکزی، مازندران، سمنان، همدان،قزوین (الموت غربی) و کردستان به مدت حدود ۶۰ ثانیه احساس شد و موجب وحشت عمومی شد، لیکن خسارات جانی و مالی به همراه نداشت. این زمین‌لرزه در یک منطقه پرتراکم از نظر جمعیت اتفاق افتاد، به‌طوری‌که علاوه بر روستاهای موجود در منطقه چندین شهر مهم کشور نیز تحت تأثیر آن قرار گرفتند.

در این زمین لرزه علاوه بر حدود ۳۷٬۰۰۰ نفر که جان خود را از دست دادند، بیش از ۲۰۰ هزار واحد مسکونی تخریب شده و خسارات عمده‌ای به تأسیسات و اماکن عمومی در استان‌ گیلان که متأثر از این زمین‌لرزه بودند، وارد آمد و حدود ۵۰۰٬۰۰۰ تن نیز بی‌خانمان شدند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 578420 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟