خون آشام معروف چگونه تبدیل به خفاش شب شهر 12 میلیونی شد + عکس

به گزارش رکنا، رابرت داگلاس توماس پتینسون یک بازیگر، مدل، نوازنده و تهیه کننده انگلیسی است که فعالیت در سینما را با بازی در فیلم سینمایی «هری پاتر و جام آتش» آغاز کرد. او که در حرفه‌های مختلفی کار کرده است در سن ۱۵ سالگی وارد تئاتر شده بود و توانست در فیلم سینمایی به نام «نفرین حلقه» بازی کند، اما شکوفایی او در همان فیلم هری پاتر و در سال ۲۰۰۳ رقم خورد. او سپس در مجموعه فیلم‌های سینمایی «گرگ و میش» بازی کرد که بسیار مورد استقبال واقع شده بود.

پس از بازی در این مجموعه سینمایی که فروش ۳ میلیاردی داشته است، جزو پر درآمدترین‌های هالیوود قرار گرفت و از نگاه مجله فوربز نیز به عنوان یکی از قدرتمند‌ترین افراد جهان معرفی شد.

پتینسون در شهر لندن کشور انگلستان به دنیا آمد. پدرش ریچارد، در کار واردات اتومبیل از آمریکا بود و مادرش، کِلِر، در یک آژانس مدل کار می‌کرد. او کوچکترین فرزند از بین سه فرزند دیگر خانواده پتینسون است و در سن ۱۲ سالگی وارد دنیای مد نیز شده بود، اما چند سال بعد فعالیت خود را در این عرصه کمتر و کمتر کرد. او آهنگساز نیز هست و آهنگ‌هایی را برای سری فیلم‌های گرگ و میش و فیلم کمدی -درام مستقل با نام «چگونه بودن» ساخته است.

unnamed

او با وجود بازی در فیلم‌های بزرگ و پرفروش چندین فیلم مستقل نیز بازی کرده است و با تحسین منتقدان روبرو شده است. در سال ۲۰۱۴ فیلم سینمایی «ولگرد» یکی از فیلم‌های مستقل وی بود که در جشنواره کن نمایش داده شد. در همین سال او فیلم دیگری نیز به نام «نقشه‌های ستاره سینما» کارگردانی کرده بود.

این بازیگر ۳۳ ساله تا کنون به روند رو به شد خود ادامه داده است و مدتی است که سال‌های پر مشغله‌ای پشت سر می‌گذارد. او در سال ۲۰۱۹ در فیلم ترسناک و روانشناختی «فانوس دریایی» در کنار ویلم دفو نقش آفرینی کرد. این فیلم مستقل هم در جشنواره کن به نمایش در آمد. او برای این نقش توانست نامزد دریافت جایزه فیلم‌های مستقل شود.

او در فیلم سینمایی مورد انتظار «انگاشته» به کارگردانی کریستوفر نولان نیز بازی کرده است که در سال ۲۰۲۰ اکران خواهد شد. او به عنوان بتمن جدید سینما نیز معرفی و جایگزین بن افلک شده است. نقشی که نشان می‌دهد او از بازی در هر ژانر و سبکی، چه فیلم مستقل و چه فیلم بلاک باستر دریغ نمی‌کند.

از نکات جالب در مورد بازیگری او می توان به این مورد اشاره کرد که او برای بازی در فیلم سینمایی هری پاتر توانسته غواصی یاد بگیرد. گفته می‌شود او پیش از بازی در فیلم سینمایی «گرگ و میش» تصمیم گرفته بود به طور کامل حرفه بازیگری را رها کند، اما بازی در این فیلم سرنوشت او را عوض کرد.

گفتنی است رابرت پتینسون تا کنون نه جایزه‌ معتبر سینمایی یعنی اسکار و گلدن و گلوب کسب کرده و حتی نامزد دریافت آن‌ها شده است. مهمترین جایزه و افتخار او در سینما جایزه «می‌تی وی» است که برای فیلم سینمایی «گرگ و میش» دریافت کرده بود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 554541 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟