چرا سپهبد سلیمانی محبوب دل‌هاست؟

به گزارش رکنا، صفحه‌ها و شبکه‌های اجتماعی از ساعات بامدادی صبح جمعه ۱۳ دی ماه که خبر شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی و همراهان وی در عراق منتشر شد، رنگی دیگر گرفت.

هر ایرانی فارغ از هر جناح و دیدگاه، عکس و نام این قهرمان ملی را زینت بخش ورودی صفحات اجتماعی خود قرار داده و در رثای این بزرگ مرد مرثیه‌ای نشاندند.

اما بدون شک شهادت سردار سلیمانی و همراهان وی در کنار تالم و تاثری که به همراه دارد، به نوعی منسجم کننده دیدگاه‌ها و نزدیک کننده دل‌ها بود.

«هادی معتمدی» روانپزشک درباره شخصیت سردار سلیمانی می‌گوید: زندگی انسان‌ها شخصیت آنان را می‌سازد و سردار سلیمانی با نحوه زندگی خود، شخصیتی ایجاد کرد که این شخصیت می‌تواند برای بسیاری از افرادی که واقعا دلشان برای مملکت، جوانان و آینده کشور می‌تپد، الگو باشد.

وی با تاکید بر اینکه امیدواریم راه سردار پابرجا باقی بماند که خواهد ماند، ادامه می‌دهد: این شخصیت به گونه‌ای بود که هم در زندگی و هم در شهادت وی باعث خیرات و برکات بسیار زیادی برای کشور شد.

معتمدی توضیح می‌دهد: برکات زنده بودن سردار سلیمانی را که هم مردم ایران و هم جهانیان دیدیم و شهادت او را هم دیدیم که چگونه وحدت ملی را گسترش داد.

شهادتی که تقویت کننده انسجام اجتماعی شد

یک آسیب شناس اجتماعی نیز یادآور می‌شود: رفتاری که مردم ایران در مقابل رفتار ددمنشانه اخیر آمریکا از خود نشان دادند حاکی از این است که سردار قاسم سلیمانی در دل بسیاری از مردم جا دارد و فارغ از گرایش‌های سیاسی برای همه فردی قابل احترام است؛ سرداری متواضع و فروتن که علیرغم اینکه می‌توانست در داخل کشور در منصب‌های بزرگ بنشیند، جهاد و برقراری امنیت برای وطن را ترجیح داد.

سید حسن موسوی چلک می‌افزاید: شخصیت کاریزمای (فرهمند) که وقتی کاری در حوزه دفاعی امنیتی پیگیری می‌کرد منجر به موفقیت می‌شد. شاهد مدعا این که نشریه آمریکایی، وی را جز ۱۰ مرد تاثیرگذار در حوزه بین الملل عنوان کرده بود.

وی با بیان اینکه واکنش مردم نسبت به شهادت سپهبد سلیمانی نشان داد که سردار در دل مردم جا داشته و همه ناراحت و نگران این اتفاق هستند، خاطرنشان می‌کند: امیدواریم این شرایط منجر به این شود که اختلاف ها، کمرنگ‌تر و به جای آن انسجام اجتماعی تقویت شود.

موسوی چلک با تاکید بر نقش انکار ناپذیر سردار سلیمانی در تقویت انسجام ملی تاکید می‌کند: جامعه اکنون و پس از شهادت سپهبد سلیمانی باید بیش از پیش این دستاورد را که محصول تلاش‌های فداکارانه سردار شهید است حفظ کند اجازه ندهد وحدت ایرانیان خدشه دار شود.

سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت بامداد جمعه ۱۳ دی ماه در حمله بالگرد‌های آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید.

بر اساس اعلام پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ رییس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود.

در پی این اقدام تروریستی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی سه روز عزای عمومی اعلام کردند.

رهبر معظم انقلاب همچنین در حکمی سردار سرتیپ پاسدار اسماعیل قاآنی را به فرماندهی نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منصوب کردند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 532466 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟