عکس های جنجالی مهنوش صادقی بعد از لو رفتن ازدواجش با مهدی هاشمی + جزئیات

چهره ها/ تبریک تولد مهنوش صادقی به مهدی هاشمی پس حواشی خبر ازدواجشان!

بیوگرافی مهدی هاشمی 

مهدی هاشمی(Mehdi hashemi) با نام اصلی میرمهدی هاشمی قرمزی بازیگر، کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس تلویزیون، سینما و تئاتر ایران است. او همسر گلاب آدینه بازیگر و برادر ناصر هاشمی کارگردان سینما است. او یک دختر به نام نورا دارد که او نیز بازیگر است.

زندگینامه

 

زندگینامه

زندگینامه

زندگینامه

 

زندگینامه

 

زندگینامه

او بارها به خاطر نقش آفرینی‌هایش در سینما و تلویزیون تحسین شده و در آثار کارگردانان بزرگ سینمای ایران چون بهرام بیضایی و رخشان بنی‌اعتماد و کیانوش عیاری نقش آفرینی کرده‌است.

مهدی هاشمی متولد ۱۳۲۵ در لنگرود است.

وی در سال ۱۳۵۲ در رشته هنرهای نمایشی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران فارغ‌التحصیل شد. فعالیت در تئاتر را به عنوان بازیگر به همراه داریوش فرهنگ در سال ۱۳۴۸ با تشکیل گروه تئاتر «پیاده» آغاز کرد.

زندگینامه

 

زندگینامه

زندگینامه

 

زندگینامه

وی اولین بازی سینمایی اش را در فیلم «زنده باد ...» ساخته خسرو سینایی تجربه کرد. اما بازی او در مجموعه تلویزیونی سلطان و شبان بود که نامش را سر زبانها انداخت و او را به شهرت رساند. بازی او در فیلم دو فیلم با یک بلیت، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول جشنواره نهم فیلم فجر را برای او به ارمغان آورد. مهدی هاشمی در دهه هفتاد باز هم در فیلم‌های همسر و معجزه خنده درخشید. بسیاری از منتقدان سیمرغ بلورین جشنواره دوازدهم فیلم فجر را از آن مهدی هاشمی برای بازی بسیار خوبش در فیلم همسر می‌دانستند.

مهدی هاشمی پس از چند سال کم‌کاری و دوری از تلویزیون و سینما با مجموعه‌های تلویزیونی هزاران چشم و روزگار قریب به کارگردانی کیانوش عیاری بازگشت موفقیت آمیزی به تلویزیون داشت و پس از آن با نقش آفرینی‌های زیبا در فیلم‌های متعدد سینمایی، توانایی اش را مجدداً به اثبات رساند و در بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر یرای دومین بار موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول برای فیلم‌های آلزایمر و آقا یوسف گردید.

هاشمی همچنان در کارهایی از بهرام بیضایی بازی کرد. از آن جمله تئاتر کارنامهٔ بندار بیدخش و فیلم مرگ یزدگرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 524426 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟