تغییر موضع علنی «من و تو» درباره رامبد جوان + عکس ها

به گزارش رکنا ، سوگیری بخش قابل توجهی از رسانه‌ها در حوزه‌های غیرسیاسی نیز تحت‌تأثیر گارد سیاسی آن‌ها قرار دارد. رسانه‌ها به تناسب سوگیری خود از ابزار‌های در اختیارشان برای کنترل ذهن مخاطب استفاده می‌کنند. انتخاب تصاویر هدفمند، یکی از ابتدایی‌ترین و در عین حال رایج‌ترین شیوه‌های موجود است که با قدری دقت در آن، می‌توان به موضع رسانه پی برد.

به‌طور خاص، این واقعیت را همه‌روزه در رسانه‌های اپوزیسیون شاهدیم؛ چراکه سوگیری اخبارشان در حوزه‌های غیرسیاسی نیز تحت‌تأثیر گارد سیاسی آن‌ها قرار دارد. به‌عنوان یک نمونه ملموس، سفر خارجی «رامبد جوان» و نحوه پرداختن شبکه ماهواره‌ای "من و تو" به ماجرا، قابل بررسی است.

وقتی این هنرپیشه و مجری مشهور همراه با همسرش به کانادا رفت و حواشی جنجالی بر این سفر خانوادگی سایه انداخت، تلویزیون من و تو با ظرافت سعی می‌کرد از فرصت پیش‌آمده برای قرار دادن رامبد در مقابل ساختار داخلی (اعم از مناسبات ارزشی یا نهادی) بهره ببرد. بنابراین طبیعی بود که در راستای همین سیاست، چهره‌ای متین و دلنشین از ستاره خندوانه به تصویر بکشد.

رامبد2

اما پس از آنکه رامبد شایعه مهاجرت از ایران را تکذیب کرد و طی مصاحبه‌ای از قصد خود برای تولید فصل جدید خندوانه خبر داد، ورق برگشت.

نگاهی به عکس انتخابی سردبیر " من و تو" برای پوشش خبر فوق و نظرسنجی تردیدبرانگیزی که بلافاصله روی خروجی حساب‌های این شبکه در فضای مجازی قرار گرفت، به اندازه کافی گویا و آموزنده است!

رامبد1

رامبد

آیا واقعا مردم ایران با تولید و پخش فصل جدید "خندوانه" مخالفند؟! برنامه‌ای که در دوره‌های متوالی از سوی افکارعمومی به‌عنوان محبوب‌ترین جُنگ تلویزیونی انتخاب شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 497243 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟