«تام و جری» برمی‌گردند

به نقل از هالیوود ریپورتر،‌ «تیم استوری» مشغول مذاکره با کمپانی وارنر است تا کارگردانی این فیلم-انیمیشن جدید «تام و جری» را بر عهده گیرد و «کریس کلومبوس» نیز از پیش به عنوان تهیه‌کننده این فیلم انتخاب شده است.

مجموعه انیمیشن‌های کوتاه «تام و جری» اولین بار در سال ۱۹۴۰ و توسط «ویلیام هانا» و «جوزف باربارا» خلق شد که به درگیری و رقابت بی‌پایان میان یک موش و گربه می‌پرداخت. هفت قسمت از مجموعه انیمیشن‌های کوتاه «تام و جری» بین سال‌های ۱۹۴۳ تا ۱۹۵۳ میلادی موفق به کسب جایزه اسکار شدند و اولین فیلم بلند بر اساس این مجموعه نیز در سال ۱۹۹۳ با عنوان «تام وجری: فیلم» ساخته شد.

در سری اصلی مجموعه «تام و جری»، «ویلیام هانا» و «جوزف باربارا» بین سال‌های ۱۹۴۰ تا ۱۹۵۸ موفق شدند ۱۱۴ قسمت از این مجموعه انیمیشن‌های کوتاه را برای کمپانی «MGM» تولید کنند. پس از تعطیلی استودیو کارتون «MGM» در سال ۱۹۵۷، این کمپانی مجموعه «تام وجری» را با ساخت ۱۳ قسمت جدید به کارگردانی «جین دیچ» بین سال‌های ۱۹۶۱ تا ۱۹۶۲ احیا کرد و «تام وجری» نام خود را به عنوان پرفروش‌ترین مجموعه انیمیشن‌های کوتاه ثبت کرد. بین سال‌ ۱۹۶۳ تا ۱۹۶۷ نیز ۳۴ قسمت جدید از این مجموعه ساخته شد و در نهایت در سال‌های ۲۰۰۱، ۲۰۰۵ و ۲۰۱۴ سه قسمت دیگر به مجموعه انیمیشن‌های کوتاه «تام و جری» اضافه شد تا در مجموع ۱۶۴ قسمت از آن ساخته شده باشد.

آثار زیادی بر اساس مجموعه اصلی «تام و جری» ساخته شده که شامل چندین مجموعه تلویزیونی در سال‌های ۱۹۷۵، ۱۹۸۰ و ۱۹۹۰ می‌شود و جدیدترین مجموعه تلویزیونی آن با نام «شو تام و جری» نیز از سال ۲۰۱۴ شروع به ساخت کرده و تا به امروز ادامه دارد.

«تیم استوری» که به احتمال فراوان کارگردانی فیلم-انیمیشن جدید «تام و جری» را بر عهده گیرد، بیشتر برای ساخت فیلم سینمایی Movie «سواری با هم» درسال ۲۰۱۴ با بازی «کوین هارت» و «آیس کلاب» و دنباله آن در سال ۲۰۱۶ شاخته شده است. وی همچنین ساخت دو فیلم از مجموعه «چهار شگفت‌انگیز» را بر عهده داشته است. خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

کدخبر: 426464 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟