پاسخ‌های رامبد جوان به حواشی ها !

نشست رسانه‌ای برنامه «خندوانه» امروز یکشنبه چهارم شهریور در محل استودیوی این برنامه برگزار شد و رامبد جوان به‌عنوان طراح، مجری و کارگردان و سیدعلی احمدی در مقام تهیه‌کننده توضیحاتی درباره حواشی این برنامه ارایه کردند.

رامبد جوان در ابتدای این نشست با تأکید بر اینکه «نظارتی کلی بر همه شبکه‌های تلویزیونی وجود دارد» گفت: در این زمینه قوانینی کلی حاکم است و شاید برخی شبکه‌ها مانند شبکه یک و سه کارکردهای مشخص‌تری داشته باشند اما کارکرد شبکه «نسیم» سرگرمی Hobby است.

مجری و کارگردان «خندوانه» ادامه داد: قرار بر این بوده که در این شبکه شوخی‌های زیادی وجود داشته باشد چه در قالب برنامه‌های تأمینی و چه تولیدی. فصل پنجم برنامه خندوانه هم در همین راستا با تمرکز بر روی خلق کمدی و خنداندن مخاطب تولید شده و در این مسیر به تعریف جامع‌تری هم رسیده‌ایم.

جوان تأکید کرد: شبکه نسیم، یک شبکه کمدی است و باید در آن ظرفیت‌هایی ایجاد شود. خندوانه یکی از این ظرفیت‌ها است که معتقدم بعد از 5 فصل به گرامر مشخصی برای ارتباط با تماشاگر خود رسیده است.

ناآشنایی «خنداننده‌ها» با خطوط قرمز تلویزیون

طراح و کارگردان «خندوانه» درباره اینکه گاهی از خط قرمزها در این برنامه عبور شده است، عنوان کرد: بچه‌هایی که به‌عنوان خنداننده در برنامه حضور دارند، مکانیزم تلویزیون را نمی‌شناسند و اکثر آن‌ها در فضای مجازی کار کرده‌اند که شکل و شمایل آن با تلویزیون فرق می‌کند و شاید حتی شوخی‌های رکیک هم در آن وجود داشته باشد. در تلویزیون اما باید مراقبت بیشتری شود که این مراقبت‌ها توسط ما و ناظران انجام شده است.

سید علی احمدی در توضیح کوتاهی در این بخش درباره رعایت خطوط قرمز در رقابت‌های «خنداننده شو» گفت: غیر از اینکه این عزیزان با خط قرمزهای تلویزیون آشنا نیستند، فضای رقابتی برنامه هم باعث تشدید برخی حواشی می‌شود. البته خیلی از خط قرمزها را جامعه مشخص می‌کند و حتی تغییر می‌دهد.

رامبد جوان هم در راستای همین توضیح گفت: یکی از عناصر مهم در این موضوع خود شما هستید، که واکنش‌تان سبب می‌شود یک شوخی وقیح به نظر بیاید یا نه. همه ما باید دایره خط قرمز خود را گسترده‌تر کنیم؛ چه در سیاست و چه مسایل اجتماعی.

وی درباره واکنش‌های انتقادی نسبت به «شوخی بیش از اندازه خنداننده‌ها با نزدیکان و خانواده‌شان» هم توضیح داد: اینکه می‌دیدیم این بچه‌ها مدام با خودشان و عمه و پدرشان شوخی می‌کردند به این دلیل بود که پیش‌تر سراغ هر صنفی می‌رفتند با انتقاد مواجه می‌شدند و این‌ها ناگزیر سراغ خودشان و نزدیکان‌شان رفتند.

واکنش احمدی به اتهامات فرح‌بخش

در بخش دیگری از این نشست خبرنگاری درباره اظهارات اخیر حسین فرح‌بخش درباره ابهام در گردش مالی برنامه «خندوانه» و نیز برخی شنیده‌ها درباره سهم سپاه در تولید این برنامه پرسید که سیدعلی احمدی در مقام تهیه‌کننده اینگونه به آن پاسخ گفت:‌ اینکه در متن سوال‌تان از پول‌های سپاه صحبت می‌کنید یعنی فضای مجازی بسیار گسترده شده و توقع ما این است که خود رسانه‌ها به این موارد که سندی هم ندارد نپردازند و حتی برخوردی هم با آن داشته باشیم.

وی افزود: درباره این مسایل اگر هم سندی در فصای مجازی منتشر شده، مخدوش بوده است. مثل سندی که مدعی شده بود با دستور آقای عبدالحسینی از طرف شهرداری و به دستور آقای اوحدی مبلغی به این برنامه پرداخت شده است.

احمدی توضیح داد: ما در زمینه تأمین بودجه یک برنامه، چیزی به نام برآورد داریم که برای یک برنامه به تلویزیونی مبلغی پیشنهاد داده می‌شود. براساس همین برآورد سقف بودجه در نظر گرفته می شود و ما در مقام یک پیمانکار فرهنگی ملزم به رعایت این سقف بودجه هستیم. روی این مبالغ هم نظارت صورت می‌گیرد. این مکانیزم آنقدر دقیق است که راهکاری برای تخطی از آن وجود ندارد.

بحث حمایت مالی سپاه از خندوانه شوخی است!

رامبد جوان نیز در واکنش به این پرسش گفت: مگر خندوانه بودجه ندارد پس چرا سپاه باید بیاید بودجه بدهد. اینقدر برخی از مسایل مسخره است که نیازی نیست به انها پاسخ گفت.

وی افزود: ما گانگستر نیستیم، برنامه‌سازیم. مکانیزم هزینه کردن و درآمدزایی در حرفه ما کاملا معین است. من اگر بتوانم پولی دربیاورم با همان دوباره فیلم می‌سازم. من با همکاری شریکانم امسال توانستم با سه گروه، سه فیلم بسازم. به نظرم شایعه پول دادن سپاه اینقدر شوخی است که نیاز به جواب ندارد چراکه در صورت پرداخت چنین مبلغی احتمالا ما هم می‌بایست تعهدی به سپاه می‌داشتیم این درحالی است که ما خودمان اسپانسر داریم.

وی همچنین درباره ابهام حمایت مالی شهرداری از این برنامه هم گفت: اگر شهرداری به خندوانه این همه پول می‌دهد، چرا ما هیچ کاری در برنامه برایشان انجام نمی‌دهیم. مثل سازمان اوج با که به صورت مشخص از برخی پروژه‌ها حمایت می‌کند. بخشی از سواد رسانه‌ای این است که تشخیص دهیم چه بخشی از یک خبر درست و چه بخشی نادرست است.

جوان تصریح کرد: ما از روز اول تا الان با یک هدف جلو آمده‌ایم و پای آن هم ایستاده‌ایم‌. افراد تازه‌ای به این حوزه اضافه شده‌اند اما مگر چند نفر داریم که در این سطح برنامه‌سازی کنند. قطعا برای ما راحت‌تر بود که سریال شبکه نمایش خانگی بسازیم و پول راحت‌تری هم درمی‌آوردیم. زمان هم کمتر می‌گذاشتیم چراکه با این انرژی و این تیم به‌راحتی می‌شود فیلم سینمایی Movie ساخت. الان تصوری در جامعه بوجود آمده که انگار همه در حال پول خوردن هستند!

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

تازه عروس خائن خودش را لو داد ! + عکس

جزییات3 خودکشی وحشتناک در تهران

پشت پرده کشت ماری‌جوانا با وام 400 میلیونی کمیته امداد!

زنان شلی پوست صورتشان را بدون جراحی سفت کنند!

غوغای مرگ تلخ دختر 14 ساله در بیمارستان معروف یزد! + عکس

سخنان نوید محمدزاده جنجال به پا کرد!

خدمه نفتکش سانچی هنوز به خانه هایشان زنگ می زنند! / راز 21 تماس چیست؟! + عکس

سرنوشت راننده لندکروز یک میلیاردی که پلیس راهور را کتک زد + فیلم

این دختر دانشجو اعتراف شومی کرد / 2 هم دانشگاهی مرا به سرویس بهداشتی بردند ! + عکس

دستگیری سید محمد حسینی مجری ری استارت تایید شد / او ترور شیمیایی کرده است + عکس

ازدواج دختر ایرانی با طالبان! / سوسن خواب بود که ناپدری بی حیا سراغش رفت!

مرد بی رحم سر این زن زیبا را برید + تصاویر

کدخبر: 410594 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟