منتقدان خارجی صداوسیما که به دنبال بهانه‌ای برای محکوم کردن این سازمان هستند، از ماجرای پخش اعترافات دختر نوجوان به عنوان بهانه‌ای برای ترغیب آمریکا به تحریم صداوسیما استفاده می‌کنند.

به گزارش فرارو، پخش اعترافات چند دختر مشهور به شاخ‌های اینستاگرام، از جمله یک رقصنده، در تلویزیون، واکنش‌های گسترده‌ای در رسانه‌های داخلی و خارجی در پی داشت. درحالی که برخی در داخل کشور از این اقدام صداوسیما انتقاد می‌کنند، برخی دیگر، که عمدتا خارج‌نشین هستند، از ماجرای اعترافات دختر رقصنده به عنوان دستاویزی برای ترغیب دولت آمریکا به تحریم صداوسیما استفاده می‌کنند.

رسانه‌های عمده غربی که مترصد اخبار مسئله‌دار ایران هستند، به سرعت و به طور گسترده اعترافات دختر رقصنده را مورد توجه قرار دادند و از آن تفسیر‌های تقریبا مشابهی ارائه کردند. در اغلب این رسانه‌ها، رقص این دختر و واکنش‌ها به آن در شبکه‌های اجتماعی، به عنوان اعتراض قلمداد شده است.

اما سوای پوشش گسترده ماجرای شاخ‌های اینستاگرام، برخی با استناد به اعترافات مائده هژبری، دختر رقصنده، خواستار بازگرداندن تحریم‌های آمریکایی بر صداوسیما شدند. در همین رابطه، بلومبرگ در یادداشتی از دولت دونالد ترامپ Trump خواست در حمایت از دختر رقصنده، صداوسیما را تحریم کند.

درخواست بلومبرگ در یک دوره حساسی مطرح شده، زیرا آمریکا قبلا صداوسیما را تحریم کرده بود. اما این تحریم‌ها از سال ۲۰۱۴، تعلیق شده‌اند. تعلیق این تحریم‌ها روز پنج شنبه به پایان می‌رسد. بنابراین، دولت آمریکا در این روز باید در خصوص استمرار تعلیق تحریم‌های صداوسیما یا بازگرداندن آن‌ها تصمیم‌گیری کند. اگر تحریم‌های آمریکا علیه صداوسیما مجددا اعمال شوند، شرکت‌های ماهواره‌ای که به شبکه‌های صداوسیما، به خصوص شبکه‌های برون‌مرزی عربی و انگلیسی‌زبان، خدمات می‌دهند در معرض خطر قانونی قرار خواهند گرفت.

بلومبرگ با بیان اینکه کارزار ترامپ علیه نفت ایران نیاز به گسترش دارد، نوشت: " باتوجه به خروج دولت ترامپ از توافق هسته‌ای در می، یک فرد ممکن است فکر کند که درخواست تحریم‌کردن صداوسیما، یک درخواست آسان از دولت ترامپ خواهد بود. با این حال، دولت علیرغم آنکه رئیس صداوسیما را تحریم‌کرده، اما صداوسیما را تحریم نکرد".

قانون تحریم‌های صداوسیما به سال ۲۰۱۲ بازمی‌گردد. آمریکا در راستای اعمال فشار بر ایران به خاطر برنامه هسته‌ای، صداوسیما را تحریم کرد. قانون Law این تحریم، به طور خاص به "پخش اعترافات" به عنوان یک توجیه اشاره می‌کند.

بلومبرگ در ادامه مدعی شد که این اعترافات به طور اجباری تهیه می‌شوند.

به گفته این رسانه، اخیرا برخی از مخالفان ایرانی، نامه‌ای به مایک پومپئو، وزیر خارجه آمریکا، نوشته و خواستار تحریم صداوسیما شده‌اند. بلومبرگ با بیان اینکه تحریم صداوسیما، برای دولت ترامپ تصمیم دشواری نخواهد بود، خواستار این شد که تحریم صداوسیما در اولویت دولت آمریکا قرار بگیرد.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

پدر غیرتی مردی که سراغ مارال 13 ساله رفته بود را عقیم کرد + 

این مرد در عروسی کاشمری ها خون به پا کرد!

پلیس فتا پرونده مائده هژبری را پیچیده تر کرد / مصاحبه و احضار کار ما نبود!

دکتر ولایتی در سفر به مسکو دستگیر می شود؟!

درگیری مرگبار ماموران پلیس با معترضان روستایی در کازرون

دستگیری زنی که با لباس شب مقابل مسجدی رقصید + عکس

انتقادخیلی تند از صداسیما بخاطر مصاحبه با مائده 17 ساله در برنامه زنده + تصویر و صدا

نیت سلطان سکه چه بود؟!

اخراج یک خلبان بخاطر دست درازی به زن مسافر در خواب !+ عکس

نمی خواستیم قاتل روح الله داداشی اعدام شود طرفداراش اصرار کردند! + عکس

استقبال مردم ترکیه از شکیرا با باقلوای ترکی! +عکس

وقتی وارد پارکینگ شدم زنم را با مرد مکانیک در صحنه بدی دیدم+ عکس

وقتی 15 سالگی دخترم را به دنیا آوردم، مادرم از ترس آبرو به نام خودش برای او شناسنامه گرفت

کدخبر: 397282 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟