زن و شوهر معروف و سلبریتی  به کودکان مهاجر کمک مالی کردند

جرج و امل کلونی ۱۰۰ هزار دلار به مرکز جوانان برای حقوق مهاجرت کودکان اهدا کردند. این مرکز برای مراقبت از کودکان مهاجر در هنگام روند دیپورت شدن آنها فعالیت می‌کند و یکی از سازمان‌های اصلی در مقابله با سیاست جدید مرزی ترامپ است. تاکنون برمبنای این سیاست بیش از ۲ هزار کودک مهاجر از خانواده‌های شان جدا شده‌اند.

کلونی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: در آینده کودکان ما از ما خواهند پرسید که آیا حقیقت دارد و کشور ما واقعا کودکان را از پدر و مادرهای شان جدا و آنها را بازداشت کرد؟

وی افزود: و وقتی پاسخ ما بله باشد، و بپرسند ما چه کاری در قبال این مساله انجام دادیم، ما باید چه بگوییم؟ ما کجا ایستاده‌ایم. ما نمی‌توانیم سیاست این دولت را تغییر دهیم اما می‌توانیم از قربانیانش حمایت کنیم.

در ۵ روز اخیر در پاسخ به سیاست عدم مدارای کابینه ترامپ که از ماه مه شروع شده، هالیوود به عکس‌ها و مطالبی که از خانواده‌های مهاجری که در مرز فرزندان شان را از آنها گرفته‌اند، به شدت واکنش نشان داده است.

کریستی تیگان و جان لجند نیز از جمله ستاره‌هایی هستند که به این خانواده‌ها کمک مالی کرده‌اند. این زوج ۷۲ هزار دلار به اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا اهدا کردند و دیگران را نیز تشویق به این کار کردند.

جاد اپتاو، ایوا دوورنی و کمیل نانجیانی نیز در شبکه‌های اجتماعی این سیاست را بی‌رحمانه، شکنجه‌آمیز و نژادپرستانه خواندند و آن را با اقدامات آلمان نازی و اردوگاه‌های بین‌المللی ژاپنی‌ها در جنگ جهانی دوم مقایسه کردند.

ماریا والتجین مدیر اجرایی مرکز جوانان گفت: سیاست‌های این دولت قوانین بین‌المللی و اصول اساسی انسانی را زیرپا می‌گذارد و انتقال کودکان به چنین روش‌های بی‌رحمانه‌ای نه تنها حقوق قانونی آنها را نقض می‌کند بلکه نیازهای اساسی آنها را نیز نادیده می‌گیرد. ما هر کاری بتوانیم برای حمایت از این کودکان انجام می‌دهیم و از حمایت جرج و امل کلونی و بنیاد کلونی برای عدالت سپاسگزاریم. در چنین مقطعی هیچ‌چیز نمی‌تواند تا این حد حیاتی باشد.

کدخبر: 391204 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟